5
مرکل:

چاره‌ای جز تشدید محدودیت‌ها نداریم/در شرایط نگران کننده کنونی هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد

  • کد خبر : 335648
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵

صدر اعظم آلمان تشدید محدودیت ها را تنها راه برای مقابله با شیوع روزافزون کرونا دانسته و درباره به وجود آمدن وضعیت بحرانی در بیمارستان‌ها با توجه به افزایش آمار مبتلایان جدید هشدار داد.

مرکل: چاره‌ای جز تشدید محدودیت‌ها نداریم

به گزارش افق آنلاین به نقل از وضعیت دویچه وله، “آنگلا مرکل”، صدر اعظم آلمان از محدودیت های سختگیرانه ای که از امروز (دوشنبه) بر کشورش حاکم شده حمایت کرده و آن را ضروری دانسته و گفت: شمار مبتلایان جدید به کرونا در ۱۴ روز گذشته سه برابر و شمار بستری ها در آی سی یو ها در عرض ۱۰ روز گذشته دو برابر شده است. هدف از این محدودیت ها این است که آمارهای مبتلایان را به زیر ۵۰ مبتلای جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض هفت روز کاهش دهیم.

مرکل از همه شهروندان خواست محدودیت های اعمال شده جدید برای مهار کرونا را رعایت کنند و دستیابی به موفقیتی مشترک در مهار بحران کرونا را وظیفه ای بر دوش همه دانست.

مرکل تاکید کرد که اگر در چهار هفته آینده در راستای توقف گسترش کرونا در آلمان موفقیتی حاصل شود زمینه برای یک دسامبر قابل تحمل که همچنان با قواعد کرونایی و البته آزادی های بیشتر خواهد بود فراهم می شود.

وی تردیدها ، مخالفت ها و نارضایتی ها از تشدید محدودیت ها را قابل درک دانسته و در عین حال گفت : اما در شرایط نگران کننده کنونی هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد.

صدر اعظم آلمان این ویروس را فاجعه ای طبیعی دانست که جامعه و سیاست باید با آن مقابله کنند.

صدر اعظم آلمان همچنین با توجه به شمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا و افزایش مبتلایان با شدت بیماری بالا درباره به وجود آمدن وضعیت اضطراری بحرانی در بیمارستان ها هشدار داده و تاکید کرد: ما این شرایط را با نگرانی بررسی می کنیم.

مرکل همچنین گفت که در دمای هوای سردتر و در ماه های آینده ویروس به گونه ای دیگر و تهاجمی تر خود را نشان می دهد. شمار افراد مبتلای بدون داشتن علائم که در جامعه پراکنده می شوند بیشتر و بیشتر می شود چرا که دیگر نهادهای بهداشتی قادر به پی گیری زنجیره سرایت ها نیستند.

وی همچنین از برنامه های کمکی دولت برای حمایت از اقشار آسیب دیده در دوران محدودیت ها خبر داد.

تسنیم/وزیر بهداشت آلمان هم با توجه به تشدید محدودیت‌ها برای مهار کرونا، ماه‌های سخت و دشواری را در انتظار کشورش دانسته و کرونا و شرایط ویژه آن را یک اتفاق قرن ارزیابی کرد.

دولت آلمان تصمیم گرفته با اعمال محدودیت‌های شدید برای شهروندان به مقابله با موج دوم کرونا برود. این مقررات تازه از امروز دوشنبه، دوم نوامبر به اجرا در آمدند و تا پایان این ماه ادامه خواهند یافت.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالت‌های شانزده‌گانه این کشور روز چهارشنبه ۷ آبان در یک کنفرانس ویدئویی بر سر اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در مورد تماس شهروندان با یکدیگر به توافق رسیدند.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان در ماه های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و بر اساس آمارهای رسمی تا به حال ۵۴۴۳۴۶ نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و ۱۰۶۲۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=335648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر