5

آمریکا: نتانیاهو چشم‌ انداز تشکیل کشور فلسطین را زنده نگهدارد 

  • کد خبر : 326187
  • ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱:۲۶

 افق آنلاین ، معاون وزیر امورخارجه آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست‌، چشم‌انداز تشکیل دولت فلسطین را زنده نگهدارد.

آمریکا: نتانیاهو چشم‌ انداز تشکیل کشور فلسطین را زنده نگهدارد 

به گزارش پنجشنبه شب خبرگزاری فرانسه، دیوید شنکر معاون خاورنزدیک وزیر امورخارجه آمریکا گفت: نتانیاهو با فشارهای داخلی رو به‌رو است زیرا برخی از هواداران وی خواهان اجرای طرح الحاق (تصرف سرزمین فلسطینیان در کرانه باختری) هستند و چشم ‌انداز صلح که خواستار تشکیل یک کشور فلسطین است را دوست ندارند.

شنکر در بنیاد مارشال آلمان گفت: بنابراین ما از اسرائیلی‌ها می‌خواهیم کاری نکنند که مانع اجرای چشم‌انداز (صلح فلسطین) شود.

وی اظهار کرد، اگر نتانیاهو طرح الحاق کرانه باختری را به پیش ببرد، اطمینانی برای زنده نگهداشتن چشم‌انداز صلح فلسطین نخواهد بود.

شنکر افزود: اسرائیل در این خصوص از تهدید پیامدهای قدرت‌های اروپایی و همچنین اعتراض شدید دولت‌های دوست عرب آگاه است.

بیش از یکصد نفر از نمایندگان پارلمان فرانسه روز پنجشنبه ضمن تاکید بر ضرورت به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین و محکومیت طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی از سوی امانوئل مکرون، خواستار اعمال «تحریم­‌های بین‌­المللی» علیه رژیم صهیونیستی شدند.

ایرنا/نمایندگان مجلس ملی و سنای (پارلمان)  فرانسه، طرح الحاق کرانه باختری را یک تهدید دانسته و تصریح کردند: ما از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا می‌خواهیم کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند، در غیر این صورت فرانسه باید خود به صورت یکجانبه این کار را انجام دهد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده بود که طرح الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را از اول ژوئیه (۱۱ تیر) آغاز کند؛ اما به دنبال موج شدید مخالفت‌ها و محکومیت‌های جهانی و داخل فلسطین و همچنین اختلافات داخلی و عدم تفاهم با آمریکا، اجرای آن به تأخیر افتاد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=326187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر