3

برخورد قاطع شهرداری تهران با جای پارک اختصاص گرفتن با کله قندی

  • کد خبر : 328108
  • ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱:۵۳

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به تشریح اقدامات این شرکت برای مقابله با سد معبر‌های غیرقانونی پرداخت و گفت: شهروندان در صورت مشاهده استفاده شخصی برخی شهروندان از معابر عمومی با کله‌قندی، موضوع را به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران گزارش کنند تا با آن برخورد شود.

افق انلاین / تهران یکی از کلانشهر‌هایی است که شاید شهروندانشان همیشه در پیدا کردن جای پارک مشکل داشته باشند و این مساله در این روز‌های شلوغ که طرح ترافیک هم لغو شده، بیشتر به چشم می‌آید. در این شرایط برخی مغازه داران و ادارات با گذاشتن موانعی مثل کله قندی، جای پارک اختصاصی برای خود رزرو می‌کنند که بنا به مفاد قانونی این امر تخلف محسوب شده و هیچ فردی چنین اجازه‌ای را ندارد.

برخورد قاطع شهرداری تهران با جای پارک اختصاص گرفتن با کله قندی

این موضوع را با مدیر عامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در میان گذاشتیم و سیدامیر فتاحیان در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان به تشریح اقدامات این شرکت برای مقابله با سد معبر‌های غیرقانونی پرداخت و گفت: طبیعتاً در این موضوع هم مثل بسیاری دیگر از موضوعات مرتبط با فرهنگ شهری و شهروندی، خود شهروندان، هم در رعایت قانون و هم در نظارت بر قانون، نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

برخورد قاطع شهرداری تهران با جای پارک اختصاص گرفتن با کله قندی

وی اظهار داشت: طبق تبصره ۱ بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌رو‌ها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها برای کسب یا سکنی یا هر عنوان دیگری، ممنوع است؛ بر این اساس، در حال حاضر، در هر نقطه‌ای که شهروندان محترم نسبت به سدمعبر عمومی و استفاده شخصی از معابر عامه با ابزار‌هایی همچون کله قندی و … معترض هستند و با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران تماس می‌گیرند، شهرداری‌های نواحی مربوطه بلافاصله نسبت به حفاظت از حقوق شهروندان در معابر عمومی با رفع سدمعبر از طریق نیرو‌های معبربان اقدام می‌نمایند.

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان خاطرنشان کرد: در همین راستا از شهروندان محترم درخواست داریم که با عنایت به اصول مشارکت شهروندی و نظارت شهروندی، در صورت مشاهده استفاده شخصی برخی شهروندان از معابر عمومی با کله‌قندی و … به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران گزارش کنند تا همکاران ما در شهرداری‌های نواحی در اسرع وقت نسبت به رفع این مسئله اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328108

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر