4

پوتین خواستار برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد

  • کد خبر : 328871
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲

رئیس‌جمهور روسیه پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از «تقابل‌های غیرضروری» در شوری امنیت، نشستی مجازی بین سران اعضای دائم این شورا برگزار شود و سران ایران و آلمان نیز در این نشست حضور داشته باشند.

پوتین خواستار برگزاری نشست مجازی اعضای دائم شورای امنیت با حضور ایران و آلمان شد

به گزارش افق انلاین به نقل از ریانووستی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه طی بیانیه‌ای پیشنهاد کرد که به‌منظور پیشگیری از تقابل‌های غیرضروری در شورای امنیت سازمان ملل متحد [بر سر مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران]، یک نشست مجازی بین سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت (روسیه، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه) و با مشارکت سران کشورهای آلمان و ایران برگزار شود.

ولادیمیر پوتین در بیانیه خود تأکید کرده است که برگزاری این نشست می‌تواند از شدت اختلافات موجود بکاهد و یک حمایت جمعی را برای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پشتوانه‌ای برای برجام محسوب می‌شود، فراهم کند.

دولت آمریکا روز پنج‌شنبه قطعنامه پیشنهادی خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی بین‌المللی علیه ایران -که تنها ۲ ماه دیگر منقضی می‌شود- به شورای امنیت ارائه کرد.

تسنیم/فرآیند رأی‌گیری مجازی بر سر قطعنامه پیشنهادی آمریکا از بامداد امروز جمعه آغاز شده و تا نخستین ساعات بامداد فردا ادامه خواهد یافت.

ساعتی پیش خبرنگار وال‌استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌های ارشد اروپایی گزارش داد که احتمالاً به جز خود آمریکا و یک کشور دیگر، هیچ‌یک از اعضای شورای امنیت به قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه ایران رأی مثبت نخواهند داد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328871

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر