6

نخستین واکنش «پوتین» به حمله اوکراین به بلگورود

  • کد خبر : 384176
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز اعلام کرد: به دستور پوتین، تیمی از وزارت بهداشت برای کمک به قربانیان به شهر بلگورود روسیه اعزام شدند.

 

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از حمله اوکراین به شهر بلگورود مطلع شد. به دستور پوتین (رییس جمهور روسیه)، تیمی از وزارت بهداشت برای کمک به قربانیان به شهر بلگورود روسیه اعزام شدند.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه آمده است که تیم مذکور به سرپرستی موراشکو (میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه) و همچنین گروهی از کارکنان وزارت حوادث غیرمترقبه به این منطقه رفته اند.

«ویاچسلاو گلادکوف» (Vyacheslav Gladkov) فرماندار منطقه بلگورود ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اوکراین مرکز بلگورود (Belgorod) را گلوله باران کردند. بر اساس اطلاعات اولیه، ۲ کودک کشته و زخمی شدند و یک منطقه مسکونی نیز آسیب دیده است.

«ویاچسلاو گلادکوف» در این بیانیه اضافه کرد: ارتش اوکراین مرکز بلگورود را گلوله باران کرد. با حمله کی یف به یک منطقه مسکونی، بر اساس اطلاعات اولیه در نتیجه این حمله ۲ کودک کشته و چند تن دیگر زخمی شدند. آژیر هشدار موشکی در بلگورود فعال شد و از ساکنان خواسته شده است تا با وجود خطر همچنان پناه بگیرند. تصاویری از مرکز بلگورود، حمله اوکراین حمله به این منطقه را نشان می‌دهد.

سرویس های اضطراری اما سپس به اسپوتنیک اعلام کردند: بر اساس اطلاعات به روز شده، ۱۲ بزرگسال و ۲ کودک در بلگورود جان باختند و ۱۰۸ نفر دیگر از جمله ۱۵ کودک مجروح شدند.

فیلم‌های زیر در کانال تلگرامی خبرگزاری اسپوتنیک در این باره منتشر شده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=384176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر