صادق ورمزیار، بازیکن و مربی اسبق استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص وضعیت این روزهای استقلال گفت: کاملا مشخص است استقلال حال و روز خوبی ندارد. تیم نه تنها بدون اینکه تقویت شود به لیگ قهرمانان آسیا رفته بلکه نتوانسته نفرات تاثیرگذار خود در فصل گذشته را به موقع و در زمان کافی در اختیار داشته باشد. به هر حال استقلال مجبور است در این بازی‌ها شرکت کند و تنها تیری که دارد تیر غیرت و تعصب ایرانی است.

او با اشاره به رقبای قدرتمند استقلال ادامه داد: در اینکه شرایط استقلال با رقبایش کاملا متفاوت است شکی نیست. قیاس تیم‌های ایرانی با تیم عربی قیاس مع الفارق است چون آنها سال‌هاست از نظر امکانات سخت افزاری پیشرفت کرده‌اند و با جذب مربیان و بازیکنان بزرگ اروپایی قدرتمند شده‌اند. باشگاه‌های عربی از لحاظ مدیریت و منابع مالی هم وضعیت کاملا متفاوتی با باشگاه‌های ایرانی دارند و دلیل موفقیت‌شان هم در سال‌های اخیر همین موضوع بوده است اما آنچه که می‌تواند باعث برتری ما نسبت به این تیم‌ها شود تکنیک فردی بازیکنان ایرانی است. فوتبالیست‌های ایرانی از نظر تکنیک حتی از ژاپنی‌ها و استرالیایی‌ها هم سرتر هستند اما افسوس که فوتبال ما از نظر مدیریت و ساختار مشکل دارد.

مدافع اسبق استقلال افزود: فوتبالیست های ما حتی یک زمین تمرین مناسب هم ندارند و کمتر فوتبالیستی را می‌توان در ایران پیدا کرد که حق و حقوق خود را سر وقت گرفته باشد و از نظر روانی آرامش داشته باشد. در فوتبال برای موفقیت امکانات لازم است و ما باید با توجه به امکاناتی که داریم از تیم‌هایمان انتظار داشته باشیم. استقلال به عنوان یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیایی حتی نتوانسته ۲۰ بازیکن با خود به قطر ببرد و این موضوع برای فوتبال ایران خوشایند نیست. با این حال امیدواریم با همان اهرم غیرت و تعصب استقلال بتواند نتایج خوبی در آسیا بگیرد.

ورمزیار در خصوص عملکرد استقلال در فصلی که سپری شد، اظهار داشت: هر سه ضلع مدیریت، کادر فنی و بازیکن در استقلال نتوانستند عملکرد باثبات و موفقی داشته باشند. استقلال یک فصل زحمت کشید اما با یک شکست همه چیز برایش از دست رفت. کادر فنی، بازیکنان و مدیریت استقلال عملکردی معمولی داشتند و نمی‌توان به آنها نمره قبولی داد. استقلال در فصل اخیر همواره از بی‌ثباتی رنج برد و تیمی کاملا معمولی بود. گاهی خوب بازی می‌کرد و می‌برد و گاهی بد ارنج می‌شد که مشخص بود کادر فنی از تجربه کافی برای هدایت این تیم برخوردار نیست. حتی بازیکنان استقلال عملکردشان به‌گونه‌ای نبود که بتوانند از افتخارات این باشگاه دفاع کنند.

مربی اسبق استقلال در ادامه بیان کرد: قبل از فینال جام حذفی هم گفتم استقلال اگر می‌خواهد در آسیا موفق باشد باید تقویت شود. ما از آمدن استراماچونی استقبال می‌کنیم اما حتی اگر گواردیولا هم بیاید استقلال تا زمانی که نقاط ضعف خود را ترمیم نکند، نمی‌تواند موفق شود. استقلال اگر توان قهرمان شدن داشت با فرهاد مجیدی هم قهرمان می‌شد و تنها نیاز به تقویت از نظر نیروی انسانی دارد. متاسفانه ما مدام درگیر بحث بازگشت استراماچونی هستیم و همه تمرکزمان روی این موضوع است که از مسائل مهمی مثل نقل و انتقالات غافل می‌شویم.