3

بزودی یکی از کمیسیون‌های مجلس گزارشی موثر از بازار مسکن و خودرو قرائت می‌کند

  • کد خبر : 331974
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: یکی از کمیسیون‌های مجلس بنا دارد از ظرفیت ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی برای قرائت گزارشی که در بازار مسکن و خودرو تأثیر مستقیم بگذارد استفاده کند زیرا می‌خواهیم تا تفحص‌های بی‌نتیجه تبدیل به نظارت‌های مستقیم شود.

بزودی یکی از کمیسیون‌های مجلس گزارشی موثر از بازار مسکن و خودرو قرائت می‌کند

به گزارش افق انلاین ، محمدحسین فرهنگی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (چهار‌شنبه ۲۶ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روزهای ابتدایی تشکیل مجلس یازدهم ایده ای بین نمایندگان مطرح شد تا این مجلس قوی، کارآمد و انقلابی باشد.

وی در توضیح بیشتر افزود: با روش جاری و معمول اداره مجلس تحقق این اهداف امکان‌پذیر نبود. همچنین ساز و کارهای آیین‌نامه داخلی مجلس نیز این امکان را ایجاد نمی‌کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: جلسه امروز غیرعلنی و غیررسمی آغاز شد و به راهکارهای رسیدن به سه ویژگی قوی، کارآمد و انقلابی اختصاص داشت و از هر کمیسیون به انتخاب مسئولین آن افرادی انتخاب شده و توضیحاتی را مطرح کردند، سایر نمایندگان نیز تذکرات و نکاتی را یادآور شدند اما از آنجایی که این مباحث به سرانجام نرسید، به صورت استمزاجی رأی‌گیری شد و با رأی قاطع نمایندگان سه‌شنبه هفته آینده نیز همین بحث ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره جزئیات نشست امروز خاطرنشان کرد: نکاتی که در جلسه امروز مطرح شد شامل چگونگی بررسی فوریت‌ها و اولویت‌ها بود تا به جمع‌بندی برسیم اما از آنجایی که بررسی چنین مسائلی خلاف روال معمول مجلس و برخلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است، لازم است در صورت نهایی شدن مباحث جلسات امروز آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شود.

فرهنگی گفت: قرار است در کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس بررسی شود که چگونه برخی از موضوعات را به عنوان طرح‌ها و لوایح ویژه به صحن بیاوریم و مطرح کنیم یا مباحث کارشناسی به چه نحوی انجام شود که وقت کمتری از مجلس بگیرد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: جلسه امروز و سه‌شنبه هفته آینده به دنبال ساز و کار‌های امکان تحقق ۳ اصل قوی، کارآمد و انقلابی بودن مجلس است که اختصاص به قانونگذاری ندارد بلکه در نظارت نیز این اوصاف و تحقق آنها مطرح است.

وی با بیان اینکه می‌کوشیم تا تحقیق و تفحص‌های کلی و بی‌نتیجه تبدیل به نظارت‌هایی شود که آثار آنها مستقیما ظاهر شود تصریح کرد: یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس بنا دارد از ظرفیت ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی استفاده کند که قرائت گزارش این کمیسیون می‌تواند در بازار مسکن و خودرو تأثیر مستقیم بگذارد.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=331974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر