به گزارش افق آنلاین ، سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس آگاهی ناجا در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پیشرفت روزافزون نیروی انتظامی را مرهون هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خون شهدا و تلاش همه سبز پوشان دانست و اظهار داشت: نیروی انتظامی در راستای تامین و توسعه نظم و امنیت در کشور بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۰ هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

او با اشاره به پیشرفت روزافزون پلیس آگاهی بیان کرد: یکی از مجموعه‌هایی که در شاکله نیروی انتظامی پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته، پلیس آگاهی است، این پلیس با توسل بر ظرفیت‌های موجود، نیروهای متخصص، کارآمد و البته به کارگیری تجهیزات نوین توانسته فرآیند کشف علمی جرم را با دقت و سرعت دنبال کند و ان شاء الله شاهد پیشرفت های روزافزون این پلیس تخصصی خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به عزم نیروی انتظامی برای تحقق هوشمندسازی تا پایان سال ۱۴۰۰، اضافه کرد: هوشمندسازی پلیس یکی از برنامه‌های اولویت‌دار ما است و در این میان معتقدیم که پلیس آگاهی باید پیشتاز و پیش گام باشد و ان شاء الله این مهم را به جد دنبال خواهیم کرد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور بر ضرورت تدوین برنامه های پیشرفت و ارتقای پلیس آگاهی حول سه محور اساسی و ضروری تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص، تزریق تجهیزات روزآمد و نوین و استفاده از ظرفیت‌های درون و برون سازمانی برای تکمیل و تجمیع بانک‌های اطلاعاتی، بایستی  از محورهای اساسی این برنامه ها باشد.

سردار اشتری تاکید کرد: معتقدم نیروی متخصص و کارآمد در کنار به کارگیری تجهیزات تخصصی می‌تواند به فرآیند پیشگیری از جرم و کشف علمی جرایم کمک شایانی کند.

او در بخش دیگری از سخنان مطرح کرد: با وجودی که نیروی انتظامی مسئول تامین و حفظ امنیت اجتماعی در کشور بوده اما  ارتقاء امنیت در گرو همکاری همه نهادها و ارگان‎ها با این نیرو است.

فرمانده ناجا با اشاره کارکردهای پلیس آگاهی، مبارزه با سرقت را یکی از اولویت های کاری این پلیس دانست و گفت :  راه اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در راستای تشدید مقابله با سرقت است ؛ از  طرفی نباید از فرآیند  “مسئول سازی” در کاهش وقوع  غافل شویم؛ وقتی سرقتی اتفاق می‌افتد باید مشخص شود که دیگر سازمان‌ها چه نقشی در پیشگیری از  وقوع سرقت داشته و کدام بخش مربوط به ناجاست.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی مسئول امنیت و ارتقاء آن در سطح جامعه است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در انجام ماموریت‌ها بایستی از ظرفیت‌های موجود بهره لازم را ببریم، گفت: تاکنون اقدامات ما در ماموریت‌ها موثر و مطلوب بوده است که جا دارد از همکارانمان تشکر و قدردانی کنیم.

در این مراسم ضمن تجلیل از زحمات و تلاش های  سردار ” محسن حسن خانی”، سردار “محمد قنبری” به  عنوان رئیس پلیس آگاهی ناجا معرفی شد.

گفتنی است؛ سردار قنبری پیش از این  فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بود.