8

اینستاگرام فیلتر نمی‌شود/۱۰ میلیارد تومان به استقلال نداده‌ام

  • کد خبر : 333821
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷

وزیر ارتباطات در پاسخ به این‌که آیا اخبار منتشر شده درباره فیلتر اینستاگرام درست است، گفت: بحثی در این خصوص مطرح نیست.

محمدجواد آذری جهرمی | اعتمادآنلاین

وزیر ارتباطات در پاسخ به این‌که آیا اخبار منتشر شده درباره فیلتر اینستاگرام درست است، گفت: بحثی در این خصوص مطرح نیست.

افق آنلاین ، «محمدجواد آذری جهرمی» صبح امروز  از دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرام خود خواست، سوالاتی که از او دارند را مطرح کنند تا به آن‌ها پاسخ دهد.

وزیر ارتباطات عصر امروز – چهارشنبه –  با اعلام این خبر که فعال‌سازی ۱۲۰ گیگابایت اینترنت اساتید دانشگاه‌ها از فردا آغاز می‌شود، به سوالات کاربران پاسخ داد.

وی پس از تکذیب خبر فیلتر شدن اینستاگرام درباره فیلتر شدن سایت دیسکورد (نرم‌افزار برقراری تماس تلفنی در بستر شبکه برای گیمرها در سیستم عامل‌های مختلف) گفت: آن‌چه به من گفته‌اند این است که نرم افزار دیسکورد از دامنه discordapp استفاده می‌کرده و این دامنه متعلق به یک سایت غیر اخلاقی بوده که از مدت‌ها قبل به همین دلیل فیلتر شده است.

جهرمی افزود: اخیرا مالکان نرم‌افزار دیسکورد دامنه را از مالکان سایت غیر اخلاقی خریداری کرده اند و نرم افزارشان را روی این دامنه بالا آورده‌اند. به این دلیل نرم افزار در ایران از دسترس خارج شده است. زیرساخت با ارائه این توضیح از دادستانی خواسته است تا مجوز خروج دامنه دیسکورد از لیست مسدودی را صادر کند.

به گفته جهرمی از حدود سه ماه قبل بسته‌های اینترنت موبایل توسط اپراتورها گران شدند و بعد از جریمه و هشدار از سوی وزارت ارتباطات به حالت قبل برگشتند. البته در این میان برخی از بسته‌ها تا ۱۵درصد افزایش قیمت داشتند.

وزیر ارتباطات درباره افزایش قیمت بسته‌های اینترنت نیز گفت: قیمت بسته‌های اینترنت تغییر نداشته است و ما اجازه افزایش قیمت را تا پایان سال جاری به اپراتورها نخواهیم داد.

۱۰ میلیارد تومان به استقلال نداده‌ام

آذری جهرمی در پاسخ به این سوال که چند روز قبل شایعه شده بود ۱۰ میلیارد تومان پول نقد توسط وزارت ارتباطات به باشگاه استقلال پرداخت شده است، گفت: با ۱۰ میلیارد تومان می‌توان ۵ دکل مخابراتی جدید احداث و به واسطه آن ۱۵روستای جدید به اینترنت متصل کرد.

او درباره مشکلات سامانه شاد هم یادآورشد: مشکلات این اپلیکیشن را با مرکز تماس شاد به شماره ۹۹۹۰ از طریق تلفن‌های همراه اول یا ۰۲۱۴۳۰۸۱ از طریق سایر خطوط پیگیری کنید.

جهرمی با بیان این‌که شرکت ارتباطات زیرساخت مشکلات مربوط به بازی‌های اینترنتی را حل خواهد کرد، گفت: از شرکت ارتباطات زیرساخت خواسته‌ام برای بهبود کیفیت بازی‌های رایانه‌ای اقدامات جدی به عمل بیاورد. گزارش پیشرفت کار را اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

نقره داغ سایت‌های شرط‌بندی

آذری جهرمی در خصوص سایت‌های شرط‌بندی نیز گفت: فعالیت این سایت‌ها مخالف قوانین ایران است. متاسفانه از طمع و بعضا ناآگاهی افراد بهره می‌گیرند و مردم را نقره داغ می‌کنند. اطلاع دارم که پلیس و دستگاه قضایی پیگیری جدی برای برخورد با گردانندگان این اقتصاد ناسالم انجام می‌دهند و ما هم از این اقدام‌شان حمایت خواهیم کرد.

آذری جهرمی با اعلام این خبر که حدود ۷۰۰ هزار پورت vdsl (خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا) توسط مخابرات ایران و شرکت شاتل آماده شده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: تمام بخش‌های مربوط به شبکه ملی اطلاعات، ارتباطی نیست. با تمام توان در حال انجام آن بخشی هستیم که به وزارت ارتباطات مربوط بوده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=333821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر