2

پیام تسلیت حجت‌الاسلام لک زایی در پی درگذشت دکتر علیپور

  • کد خبر : 334010
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳

ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت ارتحال دکتر ابراهیم علیپور، پیامی صادر کرد.

ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به مناسبت ارتحال دکتر ابراهیم علیپور، پیامی صادر کرد.

به گزارش افق انلاین ، در پی ارتحال ناگهانی دکتر “ابراهیم علیپور” رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی، پیام تسلیت از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر “نجف لک زایی” رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی صادر شد.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

عزادار اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و اصحاب و یاران آن حضرت بودیم که دوست عزیز و همکار شفیقمان دکتر ابراهیم علیپور در واپسین ساعات روز اربعین به سوی مولایش امام حسین پر کشید و همه ما را عزادار و به سوگی دوباره نشاند.

ارتحال این دانشمند فاضل و مدیر موفق و متواضع، باعث تاثر و تاسف شدید اینجانب شد. هنوز صدای پر از مهر و محبتش را در مدتی که اینجانب درگیر ویروس منحوس کرونا بودم و جهت احوال پرسی با بنده تماس گرفت در ذهن دارم که در ضمن صحبت، اشاره کرد حال او و برخی از اعضای خانواده اش نیز مساعد نیست. در روز اربعین حسینی که با فرزند برومندش در مورد آخرین وضعیت بیماری دکتر علیپور صحبت می کردم بیان کرد که هر چند وضعیت اکسیژن خون بهتر شده اما حال پدرم اصلا مناسب نیست. متاسفانه در شام اربعین حسینی باخبر شدم روح آن عزیز به ملکوت پرواز کرد و همه ما را داغدار و عزادار نمود. اینجانب با تسلیم در برابر مشیت و تقدیر الهی، این ضایعه دردناک را به همسر مکرم، فرزندان و بستگان محترم و نیز همکاران، دوستان و آشنایان، شاگردان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم.

دکتر ابراهیم علیپور در طول مدت مدیریت پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی با برنامه ریزی دقیق و تلاش و کوشش مداوم موفق شد ارتقای چشمگیری در برنامه ها و فعالیت های این پژوهشکده ایجاد نماید. پیگیری و اجرای کلان برنامه علم دینی و کار بست آن در آموزش و پرورش با همکاری آن وزارتخانه ، پیگیری و اجرای کلان برنامه نفس و بدن در اسلام و مسیحیت با برقراری ارتباط با مراکز علمی در سطح جهان، پیگیری و راه اندازی مجله انگلیسی نفس و بدن که تا کنون دو شماره آن آماده چاپ شده است، برگزاری کلان برنامه معنویت های نوظهور، شاخصه ها و نقدها که در روزهای اخیر و از طریق فضای مجازی، همایش علمی آن برگزار شد و شروع پروژه های مساله محور مهم واتمام پروژه های ناتمام و جهش در منشورات و تولیدات پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی، بخشی از خدمات ارزشمند آن مرحوم مغفور است که ان شاءالله زاد و توشه آخرت آن مرحوم باشد.

دکتر علیپور مدیری خلاق مدار،منضبط، دوراندیش، مساله محور و برنامه ریز و موفق در ساماندهی جهت تحقق اهداف و برنامه ها و پرتلاش در تجمیع و هم افزایی منابع انسانی بود. حضور موثر ایشان در مراکز علمی آموزشی و پژوهشی حوزه و دانشگاه، نشان دهنده بخشی از برکات آن عزیز سفر کرده است پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مدیری دانشمند و پر توان را از دست داد.

اینجانب بار دیگر این مصیبت جانکاه را به خانواده و فرزندان و بستگان محترم و نیز همکاران عزیزم در دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بویژه پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی و پژوهشگاه جامعه الزهرا که ریاست آن پژوهشگاه را نیز بر عهده داشت، تسلیت عرض میکنم.

از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان محترم بویژه همسر مکرم و فرزندان برومند ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن فقید سعید رحمت و غفران الهی را مسئلت می نمایم. و امید دارم با عنایت خداوند، آن مرحوم میهمان سفره حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام باشد.

نجف لک زایی
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

شایان ذکر است که دکتر «ابراهیم علیپور» عضو هیأت علمی و رییس “پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی” دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که به ویروس کرونا مبتلا شده بود، پس از دو هفته بستری در “بیمارستان کامکار – عرب نیا” شهر قم، غروب روز پنج شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ (مصادف با اربعین حسینی ۱۴۴۲) چشم از جهان فرو بست.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=334010

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر