3

توقف کاهش رشد جمعیت و فرزندآوری؛ اولویت طرح جمعیت و تعالی خانواده

  • کد خبر : 335927
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توقف کاهش رشد جمعیت، فرزندآوری و حمایت از تعالی خانواده را مهمترین اولویت طرح جمعیت و تعالی خانواده عنوان کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس توقف کاهش رشد جمعیت، فرزندآوری و حمایت از تعالی خانواده را مهمترین اولویت طرح جمعیت و تعالی خانواده عنوان کرد.
احمد راستینه در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به بررسی طرح جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: ما باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب مسئله جوانی جمعیت را که بسیار حائز اهمیت بوده و به نوعی موتور محرک جامعه است، حفظ کنیم.
وی تأکید کرد: این طرح بر توقف کاهش رشد جمعیت تمرکز و بر مسئله فرزندآوری، حمایت از فرزند آوری و حمایت از تعالی خانواده تأکید دارد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: پیرو این طرح ۳ اولویت ویژه مد نظر کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه «آموزش و فرهنگ» نخستین اولویت این طرح است، اظهار داشت: در مبحث «آموزش و فرهنگ» این طرح تلاش شده تا از مقطع ابتدایی تا دوره تحصیلات تکمیلی فرزندان ما نسبت به سبک زندگی ایرانی – اسلامی خانه و خانواده آموزش‌های لازم را دریافت کنند به گونه‌ای که فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی در بدو دوران آموزش مورد پرداخت قرار گیرد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: در اولویت و بسته حمایتی این طرح تلاش شده است تا نیاز‌های خانواده در دوران فرزندآوری از ابتدای تولد نوزاد تا زمانی که شرایط ازدواج برای آن فراهم می‌شود مد نظر قرار گیرد.
راستینه با اشاره به حمایت‌های مد نظر قرار گرفته این طرح در باب تسهیلات مسکن به جوانان، گفت: در این بخش هم برنامه‌هایی مد نظر است که باید پیرو بررسی و جلسات کمیسیون نهایی شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: همچنین در سبد حمایت بهداشتی این طرح بر روی تامین هزینه‌های ناباروری تمرکز شده است که می‌تواند آثار مطلوبی داشته باشد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=335927

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر