8

شاخص بورس ۱۶ هزار واحد رشد کرد

  • کد خبر : 336676
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۶هزارواحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۷۳هزار واحد قرار گرفت.

شاخص بورس 16 هزار واحد رشد کرد

به گزارش افق انلاین ، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۹میلیارد و ۶۱۲میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۸هزار و ۳۳۰میلیارد تومان در بیش از ۹۸۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۶هزار و ۳۹۰واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۲۷۳هزار و ۷۴۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و ایران خودرو شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع پتروشیمی خلیج فارس، زامیاد و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبت را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۲۸۶واحد، کل (هم‌وزن) ۵۳۳واحد، قیمت (هم‌وزن) ۳۴۹واحد، آزاد شناور ۲۳۶۰۵واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۱۹۷۷۳ و ۲۷۳۸ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۱۳۸میلیون ورقه به‌ارزش ۴هزار و ۵۷۱میلیارد تومان در ۵۵۶هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۵۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۶هزار و ۹۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی سرمایه‌گذاری صبا تامین، پتروشیمی مارون و مدیریت انرژی امید تابان هور شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مالی سپر صادرات، صنعتی مینو و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=336676

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]