3

احمدی‌مقدم: ناجا با تاسیس قهوه‌خانه‌ زنان مخالف است

  • کد خبر : 34147
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۴

برخورد با موادفروشان، برخورد با ترافیک و همچنین برخورد با بد پوششی و مسائل اخلاقی جزو مطالبات مردمی است.

افق نیوز:فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه از همراهی و عملکرد دستگاه‌های دیگر در اجرای طرح امنیت اخلاقی راضی نیستیم، گفت: بهترین همکاران ما در زمینه اجرای این طرح رسانه‌ها بوده‌اند.

 سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه ششمین همایش سراسری تربیت و آموزش ناجا در مورد تشدید طرح برخورد با بدحجابان و تشدید طرح امنیت اخلاقی گفت: پلیس مسئول ارزیابی عملکرد دیگر دستگاه‌ها نیست اما باید بگویم بهترین همکاران ما در زمینه اجرای طرح امنیت اخلاقی رسانه‌ها بوده‌اند چرا که رسانه‌ها توانستند با انعکاس اخبار موجب بازدارندگی در جامعه شده و ما را همراهی کرده‌اند.

احمدی‌مقدم در مورد عملکرد دیگر سازمان‌ها در اجرای طرح امنیت اخلاقی گفت: ما در مجموع از همراهی و عملکرد دستگاه‌های دیگر راضی نیستیم.

وی با بیان اینکه گاها دیده می‌شود که در برخی از نمایشگاه‌هایی که در تهران یا دیگر شهرستان‌ها برگزار می‌شود، غرفه‌داران و برگزارکنندگان آنها، شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند گفت: این بدان معناست که مسئله حجاب از ابتدا مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اگر از ابتدا ساز و کار مناسبی برای توجه به حجاب اندیشیده شود لزومی ندارد که پلیس وارد شود، گفت: این مصلحت نیست که پلیس در نمایشگاهی وارد شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه مطالبه مردم در حوزه برخورد با بدپوششی و ناهنجاری رفتاری جزو بالاترین مطالبات است گفت: برخورد با موادفروشان، برخورد با ترافیک و همچنین برخورد با بد پوششی و مسائل اخلاقی جزو مطالبات مردمی است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئولیت ارزیابی عملکرد دیگر دستگاه‌ها را در اجرای طرح امنیت اخلاقی ندارد گفت: ما تلاش می‌کنیم که برنامه‌های خود را در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم اجرا کنیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد مبنی بر برخورد با اقلام ضد فرهنگی گفت:‌ پلیس در برخورد با اقلام غیرفرهنگی وارد شده است. اما باید توجه کنید که در برخورد با اقلام ضدفرهنگی یک بعد حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان است که آثار مجاز آنان به صورت غیرمجاز تکثیر و توزیع شده است و در بعد دیگر نیز مبارزه با تهاجم فرهنگی و اقلام غیرمجاز که فاسدکننده اخلاق هستند را بر عهده داریم.

وی با اشاره به طرح‌های اخیر انجام شده در سطح کشور در مورد برخورد با تولید، توزیع و فروشندگان سی‌دی‌های غیرمجاز مخصوصا در شهر تهران گفت: به نظرم وزارت فرهنگ و ارشاد نیز باید از اهرم‌های قانونی خود بیشتر استفاده کند و این مسئله که دستگاه‌های دیگر کارهای نیمه کاره و مانده خود را به پلیس واگذار کنند فرهنگ خوبی نیست اما پلیس در برخورد با اقلام ضد فرهنگی اقدامات مناسبی انجام داده است.

احمدی‌مقدم درباره راه‌اندازی قهوه‌خانه‌ ویژه بانوان به ایسنا گفت: من دلیل این موضوع را متوجه نشده‌ام و نمی‌دانم چه دلیلی هست که این قهوه خانه‌ها مخصوصا در شکل جدید خودش که محلی برای بی بند و باری و ترویج سیگار و قلیان است برای بانوان تاسیس شود.

وی با بیان اینکه تاسیس این گونه قهوه خانه‌ها چه ضرورتی دارد و چه مشکل اجتماعی را حل می‌کند گفت: من توجیه این مسئله را متوجه نمی‌شوم و سوال دارم که ایجاد قهوه‌خانه‌های زنانه پاسخ به کدام مطالبه مردم است؟.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه طرح این حرف‌ها طرح مسائل انحرافی است گفت: ناجا با شکل جدید قهوه‌خانه‌ها مخالف است و شکل سنتی آن که محلی برای استراحت چند ساعته کارگران بود مناسب است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ناجا در حد اختیارات خود مخالف این مسئله است گفت: اما پلیس قانون‌گذار نیست.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موقعیت نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نسبت به پلیس‌های دیگر منطقه در موقعیت برتری قرار دارد گفت: روسای پلیس سایر کشورهای منطقه در بازدید از پلیس ایران به توانایی این پلیس اذعان داشته‌اند.

احمدی‌مقدم با اشاره به برخی خبرهای منتشرشده مبنی بر اینکه ایران نرخ دوم تلفات تصادفات را دارد، گفت: ما در موضوع تصادفات وضع بهتری نسبت به سایر کشورها داریم چرا که وضعیت ما در تصادفات پیش رونده نیست و ما در حال حاضر در مرحله مهار و کاهش تلفات تصادفات هستیم.

وی همچنین در مورد تعداد پرونده‌های خطای تیراندازی گفت: در چهار سال پیش نمره تیراندازی ماموران ۳۲ بود که امروز این نمره به ۶۸ ارتقاء یافته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تعداد پرونده مصدومان و متهمانی که به علت خطای تیراندازی مورد خسارت قرار گرفته‌اند رو به کاهش است گفت: بیمه مسئولیت در ناجا سبب شده است که دیه مصدومان به صورت کامل پرداخت شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر