1

دولت برای اجرای گام دوم هدفمند‌ی زمان تعیین نکرده بود

  • کد خبر : 34207
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳

گام دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها قرار نبود اول خرداد‌ماه اجرا شود، یک عده گمانه‌زنی کرده بودند که اول خرداد‌ماه این مرحله اجرا می‌شود.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اعلام این‌که دولت برای اجرای گام دوم هدفمند‌ی زمان تعیین نکرده بود، مباحث مطرح‌شده در مورد اجرای گام دوم هدفمندی مصادف با شروع خرداد‌ماه را گمانه‌زنی خواند.

افق نیوز:محمدرضا فرزین اظهار کرد: گام دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها قرار نبود اول خرداد‌ماه اجرا شود، یک عده گمانه‌زنی کرده بودند که اول خرداد‌ماه این مرحله اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که فاز دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها چه زمانی اجرا می‌شود؟ تاکید کرد: برای شروع این فاز هنوز تاریخ اعلام نکرده‌ایم و اعلام خواهیم کرد.

رییس ستاد هدفمند‌کردن یارانه‌ها در پاسخ به این‌که پیش‌بینی شما برای زمان اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها چیست؟ گفت: ما پیش‌بینی خاصی را ارائه نمی‌دهیم.

گفتنی است؛ دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره بودجه‌ی تصویب‌شده برای هدفمندی یارانه‌ها برای سال جاری نیز پاسخی ارایه نکرد.

البته پیش‌تر حجت‌الاسلام موسی قربانی ـ عضو کمیسیون تلفیق ـ در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرده بود که فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها پس از تصویب و ابلاغ لایحه بودجه، یعنی از ابتدای خرداد، اجرا می‌شود.

وی با بیان این مطلب که اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید از آذر سال ۹۰ آغاز می‌شد، گفته بود که تاکنون نیز اجرای این فاز دیر شده است، از این رو باید فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پس از تصویب و ابلاغ لایحه بودجه از خردادماه اجرایی شود.

این در حالی است که زمان‌بندی تصویب لایحه بودجه در مجلس به گونه‌ای پیش رفت که عملا اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها از ابتدای خردادماه جاری غیرممکن بود. همچنین نوع مصوبات و بودجه‌های اختصاص‌یافته نیز به‌گونه‌ای بوده که اجرای مطابق قانون فاز دوم را عملا با اگر و اماهای بسیاری مواجه کرده است.

با این حال قربانی با تاکید بر اینکه چاره‌ای جز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد،‌ در توضیح این مطلب اظهار کرده بود که در این رابطه یا باید با بلند کردن پرچم سفید به مردم بگوییم که اجرای قانون هدفمندی کاری اشتباه بوده است که این موضوع هزینه سنگینی را برای کشور به دنبال خواهد داشت یا اینکه آن را اجرا کرده و از عوام‌فریبی بپرهیزیم.

در این زمینه مسؤولان دولتی نیز بارها در زمینه لازم‌الاجرا بودن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرده و چندی پیش نیز در رسانه‌ها اعلام شده بود که بانک مرکزی در نامه‌ای به برخی کارخانه‌ها،‌ فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی شهرستانها،‌ اعلام کرده که برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌‎ها در زمان احتمالی خردادماه آماده باشند/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر