3

به هر حال در زمینه علم فناوری گام‌های بلندی برداشته شده است

  • کد خبر : 34221
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۵

مطبوعات نباید در زمینه تنش زایی گام بردارند. ما باید همواره به تصمیماتی که در خارج از کشور گرفته می‌شود توجه داشته باشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رای دیوان عدالت اداری در نقض تصمیم این وزارتخانه در انحلال خانه سینما را یک ایراد شکلی به تصمیم وزارتخانه متبوعش توصیف کرد.

افق نیوز:سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در حاشیه سمینار بررسی مسائل مطبوعات ایران در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت که مطبوعات می‌توانند مسائل کلی را با مصادیقی که وجود دارد تطبیق دهند البته نیاز است که از برخی علمای ربانی و وارسته دعوت کنیم تا درباره این موضوع رسانه‌ها را یاری کنند.

وزیر ارشاد در پاسخ به سئوالی درباره رای دیوان عدالت اداری در نقض تصمیم وزارت ارشاد در انحلال خانه سینما گفت: دیوان عدالت اداری یک ایراد شکلی به تصمیم ما گرفته که این مسئله در هیئت رسیدگی به مسائل مربوط به مراکز، موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی مجددا بررسی می‌شود.

حسینی افزود: دوستان در این هیئت باید بعضی از روال قانونی را بیشتر رعایت می‌کردند که انشاءالله این مسئله برطرف می‌شود.

وی همچنین تعدد و تنوع مطبوعات را در کشور قابل توجه دانست و گفت: همه اینها باید به خدمت رسانی بیشتر و ایجاد وفاق و همدلی در کشور کمک کنند. مطبوعات ما نمی‌توانند از وضعیت کشور غافل باشند. مطبوعات نباید در زمینه تنش زایی گام بردارند. ما باید همواره به تصمیماتی که در خارج از کشور گرفته می‌شود توجه داشته باشیم و رسانه‌ها نباید مورد سوء استفاده خارجی‌ها قرار بگیرند.

وزیر ارشاد افزود: الان قدرت‌های جهانی در حال برنامه‌ریزی علیه ما هستند در حالی که ما در کشور نیازمند نقد سازنده هستیم و مطبوعات می‌توانند در این راه گام‌های موثری بردارند. مطبوعات علاوه بر تذکر دادن ایرادها و اشکال‌ها باید به ایجاد فضای شاداب در کشور کمک کنند به هر حال در زمینه علم  فناوری گام‌های بلندی برداشته شده است هر چند هنوز تا رسیدن به نقطه آرمانی فاصله داریم اما باید نقاط قوتمان را تقویت و راه صحیح را ادامه دهیم.

حسینی در پاسخ به سئوالی درباره مشکلات مربوط به کاغذ و نشر کتاب در کشور گفت: کار ما در این جهت است که واردات کاغذ در کشور سرعت پیدا کند و واردکنندگان بتوانند با استفاده از ارز مرجع کاغذ مورد نیاز را وارد کنند. وقتی کاغذ با این نرخ وارد کشور شود، دیگر کسی در داخل نمی‌تواند آن را با قیمت بالاتر بفروشد تلاش‌هایی را با وزارت صنعت، معدن  تجارت در این زمینه انجام داده ایم.

حسینی در پاسخ به این سئوال که آیا وزارت ارشاد قصد شکایت از گوگل را به دلیل استفاده از عنوان مجعول برای خلیج فارس دارد یا خیر گفت: ما این مسئله را دنبال می‌کنیم، ولی بیشتر انتظار داریم خود مردم واکنش نشان دهند و منتظر تصمیم ادارات دولتی نباشند.

وی گفت: در گذشته هم شاهد تغییراتی بودیم که در نام خلیج فارس صورت می‌گرفت و شما دیدید که مردم به این مسئله واکنش نشان دادند و آنها (جاعلان نام خلیج فارس) مجبور به عذرخواهی شدند. این بار من هم فکر می‌کنم ایرانیان در داخل و خارج از کشور باید به این مسئله واکنش نشان بدهند.

حسینی درباره احتمال بازگشایی دفتر خبرگزاری رویترز در تهران هم گفت: قرار شد بیایند مذاکره کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34221

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]