2

افزایش آمار ازدواج میان شهروندان ایرانی و اتباع خارجی + تصویر

  • کد خبر : 34236
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹

برای فرزندان شهروندان ایرانی که اقدام به ازدواج با اتباع خارجی بدون مجوز کرده‌اند نیز شناسنامه صادر نمی‌شود.

ازدواج ایرانی‌ها با اتباع خارجی افزایش یافته است

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان گفت: تمام اتباع مجرد افغانی به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

“بهرام صمیمی”، امروز، سه‌شنبه، ۲ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش آمار ازدواج میان شهروندان ایرانی و اتباع خارجی در استان اصفهان، اظهار کرد: به دلیل شناخت نداشتن کافی از اتباع خارجی و وجود اختلاف فرهنگی میان کشورها، این آمارها به منزله زنگ خطری برای کشور است.

وی افزود: ۶۰ درصد افاغنه ساکن استان مجرد هستند.

صمیمی با بیان این‌که تاکنون هشت طرح آمایشی در خصوص اتباع خارجی در کشور انجام شده است، عنوان کرد: این آمایش‌ها به منظور ساماندهی اتباع غیرمجاز در کشور انجام شده است.

مدیرکل اداره امور اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان با اشاره به این‌که طرح خود معرف از سال گذشته در کشور برای شناسایی اتباع غیرمجاز اجرا شده است، بیان کرد: مهاجرانی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند تبعات ناخوشایندی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارند و طرح خود معرف با هدف ساماندهی این افراد در چهارچوب قوانین کشور اجرا می‌شود.

صمیمی ادامه داد: طی توافق دو کشور ایران و افغانستان به منظور صدور گذرنامه برای اتباع متاهلی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند با نظارت نمایندگان سفارت افغانستان در ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به این‌که اتباع خارجی فاقد مجوز تا اول خردادماه سال جاری فرصت داشتند برای صدور گذرنامه اقدام کنند، عنوان کرد: از این تاریخ به بعد هیچ تبعه خارجی بدون مجوز نمی‌تواند در استان اصفهان حضور داشته باشند و گشت‌هایی برای شناسایی اتباع غیر مجاز در سطح استان شکل گرفته است. تاکنون ۷۰۰ هزار تبعه افغان در سراسر کشور برای صدور روادید اقدام کرده‌اند.

‌ صمیمی با اشاره به این‌که اتباع خارجی تنها باید در مشاغلی که در قانون برای آنها پیش‌بینی شده و با مجوز اداره کار و امور اجتماعی استان شاغل شوند، تصریح کرد: کارفرمایانی که اتباع خارجی فاقد مجوز را به کار گیرند به ازای هر روز کاری، پنج برابر حداقل دستمزد جریمه می‌شوند. برای فرزندان شهروندان ایرانی که اقدام به ازدواج با اتباع خارجی بدون مجوز کرده‌اند نیز شناسنامه صادر نمی‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استان اصفهان با بیان این‌که طرح‌های آمایش با هدف جلوگیری از بازگشت مجدد اتباع خارجی انجام می‌شود، اظهار کرد: استحکام نداشتن مرز، وجود نقاط کور مرزی و قاچاق انسان از جمله مواردی است که موجب بازگشت مجدد اتباع افغانی به کشور می‌شود.

صمیمی با اشاره به این‌که مهاجران افغانی و عراقی بیشترین تعداد را در استان دارند، افزود: مهاجران عراقی بیشتر در شهرهای نجف آباد و خمینی شهر ساکن هستند و تعداد محدودی از مهاجران غیرمجاز برمه‌ای نیز در استان حضور داشتند که تمامی آنها دستگیر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: درهای کشور بر روی اتباع خارجی باز است به شرط این‌که ورود و حضور این افراد در چهار چوب قوانین کشور باشد/ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34236

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]