13

مردم نباید به شایعات در شبکه‌‌های اجتماعی و فضای مجازی توجه کنند/ از بهار ۱۴۰۰ واکسن ایران در دسترس است

  • کد خبر : 342701
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸

با همکاری مردم و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجرای طرحهای کنترل هوشمند، اعمال محدودیت‌ها و  اجرای طرح شهید سلیمانی با غربالگری ، ابتلا، بستری و فوتی کرونایی در کشور کاهش یافته که این یک دستاوردها مهم، بزرگ و عظیم است.

Image result for ایرج حریرچی

به گزارش افق انلاین ، ایرج حریرچی ظهر امروز در حاشیه افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به کنترل بیماری کرونا در استان‌ها اظهار داشت: نسبت به شرایط اوج بیماری کرونا که در آبان ماه ثبت شد اکنون بیش از ۸۰ تا ۸۵ درصد موارد بستری و مرگ کاهش یافته است.

معاون وزیر بهداشت این مهم را  یک دستاورد بزرگ و عظیم دانست و بیان کرد: با همکاری مردم و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجرای طرحهای کنترل هوشمند، اعمال محدودیت‌ها و  اجرای طرح شهید سلیمانی با غربالگری ، ابتلا، بستری و فوتی کرونایی در کشور کاهش یافته که این یک دستاوردها مهم، بزرگ و عظیم است.

وی، همکاری مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را ستود و بیان کرد: در اکثر استان‌ها روند شدید نزولی ابتلا، بستری و فوت کرونا ایجاد شده و زنگ خطری که اکنون به صدا درآمده این است که این روند یا متوقف شده و یا برخی از استان‌ها صعودی مختصری داریم.

حریرچی با بیان اینکه نسبت به اوج‌گیری پیک دوم و سوم اکنون فاصله قابل توجهی داریم تصریح کرد: تا زمانی که پوشش واکسیناسیون و ایمنی جمعی ناشی از  این واکسیناسیون به ۸۵ درصد نرسد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید کامل انجام شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در استان بوشهر فقط اوج گیری تابستان نگرانی ایجاد کرد گفت: خوشبختانه در استان بوشهر وضعیت رعایت و کنترل بیماری کرونا مطلوب است که با همکاری مردم، مدیریت ستاد مقابله با کرونا، وضعیت اقلیمی، خدمات کادر درمان و اجرای طرح شهید سلیمانی است.

وی، هدف از پروتکل بهداشتی را به حداقل رساندن ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی دانست و تاکید کرد: در استان‌ها و مناطقی که ابتلا کم بوده ایمنی ناشی از این بیماری کمتر است که هر گونه بی‌احتیاطی و عدم رعایت شیوه‌نامه‌ها می‌تواند بیماری را شدیدا برگرداند.

حریرچی، پیش‌بینی وزیر بهداشت و درمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیش‌بینی وزیر بهداشت در این عرصه این است که اگر دوره‌ای قبلی اوج‌گیری ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشید با این خصوصیاتی که ویروس جدید کرونا دارد فرصت برنامه‌ریزی جدیدی نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه معلوم نیست مدت ایمنی واکسیناسیون در جامعه چه مدت است گفت: از مردم استان تقاضا می‌شود هرچند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی سخت است ولی تنها راه حل نجات از این بیماری رعایت شیوه نامه‌هاست

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ادامه شیوه‌نامه بهداشتی در جامعه خاطر نشان کرد: در این راستا بهترین سمبلی که می‌شود به آن اشاره کرد این است که رهبر معظم انقلاب تمام پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند.

حریرچی، مهمترین مشکل  را دورهمی‌های، فضای بسته و مسافرت دانست و تصریح کرد: با افزایش مسافرت‌ها به استان هرمزگان از جمله قشم، کیش، بندرلنگه وضعیت این مناطق در ۲ هفته از آبی به نارنجی تغییر یافت.

وی، با بیان اینکه واکسیناسیون مردم در جامعه در ۴ فاز در ستاد ملی کرونا تصویب شد افزود: در فاز نخست یک‌میلیون و ۳۰۰ تا یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر پوشش می‌دهد و در این فاز اولویت اصلی با افراد و کادر بهداشتی درمانی که با بیماران کرونایی تماس دارند است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: اولویت بعدی در فاز نخست واکسیناسیون کرونا، کادر بهداشت و درمان، بیماران صعب‌العلاج و افراد مسن است که تا پایان سال این فاز عملیاتی می‌شود.

حریرچی با تاکید بر پرهیز از مسافرت و رعایت مستمر دستورالعمل‌ها گفت: در این راستا اگر شهری از  وضعیت زرد و نارنجی تغییر یابد رفت و آمد محدود می‌شود و میزان جرایم رانندگی افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: مردم نباید به شایعات در شبکه‌‌های اجتماعی و فضای مجازی توجه کنند اگر مورد خاصی بود از طریق رسانه‌ ملی و دیگر رسانه‌های مجاز اعلام می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ایران در معرض ورود ویروس از کشورهای دیگر است تصریح کرد: استان بوشهر به سبب تبادل با کشورهای حاشیه خلیج فارس در آن احتمال انتقال است .

حریرچی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی روزانه ۷ هزار مورد بیماری جدید با آزمایش ثبت می‌شود خاطر نشان کرد: در این دوره اخیر به تجربه انگلیس و برخی کشورهای اروپایی با بازگشایی، با افزایش شدید بیماران کرونایی مواجه شدند و به تعطیلی مطلق چند هفته‌ای اقدام کردند.

وی با بیان اینکه تا اطلاع ثانوی فعالیت مدارس به همین صورت است از چهار مرحله‌ای سند ملی واکسیناسیون خبر داد و بیان کرد: در این راستا زمانبندی مشخص شده است و واکسن عمده که استفاده می‌شود داخلی است و از بهار آینده در دسترسی خواهد بود و تا آن موقع از واکسن‌های موجود روسی کوماس، ایرانی و کوبایی استفاده می‌شود و اتکای نهایی ما به تولید دانشمندان ایرانی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=342701

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر