3

هیچ‌کس در نظام جمهوری اسلامی نباید حاشیه امن داشته باشد

  • کد خبر : 34612
  • ۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵

هرکسی که در این پرونده اتهامی متوجه‌اش است بدون اغماض به پرونده‌اش رسیدگی شود. و آنچه که اقتضای عقل و عدل است انجام شود

معاون اول قوه قضائیه گفت: بنای دستگاه قضایی این است همه کسانی که اتهامی متوجه آنها است بدون در نظر گرفتن منسب و جایگاهشان بدون اغماض رسیدگی شود.

حجت الاسلام رئیسی معاون اول قوه قضائیه در حاشیه همایش امنیت پایدار در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دادگاه رسیدگی به فساد اقتصادی گفت: بنای قوه قضائیه و دادگاه این است هرکسی که در این پرونده اتهامی متوجه‌اش است بدون اغماض به پرونده‌اش رسیدگی شود. و آنچه که اقتضای عقل و عدل است انجام شود.

وی افزود: بنای دستگاه قضایی این است همه کسانی که اتهامی متوجه آنها است بدون درنظر گرفتن اینکه دارای چه منصب و جایگاهی باشند و اینکه در زندان باشند یا خارج زندان بدون اغماض به پرونده آنها رسیدگی شود.

رئیسی ادامه داد: هیچ‌کس در نظام جمهوری اسلامی نباید حاشیه امن داشته باشد و در مقابل قانون همه یکسان هستند و اگر کسی اتهامی متوجه او باشد رسیدگی می‌شود و مردم از طریق سخنگوی قوه قضائیه و دادگاه در جریان آن رسیدگی قرار خواهند گرفت.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر اینکه عدل از نظر دادگاه پیش داوری نشود گفت: اجازه دهیم داوری در این خصوص توسط دادگاه صورت گیرد و فرآیند داوری طی شود.

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر ذکر نام برخی افراد در دادگاه فساد اقتصادی گفت: وقتی در دادگاه متهم یا وکیل او به صورت علنی سخنانی می‌گوید و مطالب مختلفی را مطرح می‌کنند قضاوت و رسیدگی به آن به عهده دادگاه است اما آنچه که مهم است این مورد است که وقتی کسی به او اتهاماتی نصبت داده می‌شود و اسنادی هم داده می‌شود باید مبتنی بر اسناد باشد و اینکه این مدرک سندیت داشته باشد به عهده دادگاه است و دادگاه بدون هیچ اغماضی در این باره رفتار می‌کند.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: امروز احساس ما این است که نظام جمهور اسلامی به برکت خون شهدا، بصیرت مردم و حضور مقام معظم رهبری بیش از همه زمان‌ها از امنیت برخوردار است.

وی ادامه داد: دشمن می‌داند مهمترین مولفه این کشور مردم هستند و امروز در کشور از یک امنیت پایدار و مستمر برخورداریم و دشمن نه اینکه نخواهد بلکه نمی‌تواند معترض منافع جمهوری اسلامی ایران شود.

معاون اول قوه قضائیه در پایان اظهار داشت: کشورهای منطقه تا وقتی که با مردم خودشان باشند و نگاه‌شان به ملت‌های خودشان باشد دارای امنیت هستند. اما در غیر این صورت باید بدانند امنیت پلیسی امنیتی پایدار نخواهد بود و باید تسلیم اراده مردم‌شان باشند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر