1

خطر بروز سندرم متابولیک با ورزش کاهش می‌یابد.

  • کد خبر : 34708
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰

ورزش منظم با شدت مناسب علاوه بر کاهش فاکتورهای خطر، باعث ارتقای وضعیت روحی روانی و جسمی شده و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

یک متخصص پزشکی ورزشی در خصوص مزایای ورزش منظم گفت: خطر بروز سندرم متابولیک با ورزش کاهش می‌یابد.

دکتر بهزاد حیدرپور در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: ورزش منظم با شدت مناسب علاوه بر کاهش فاکتورهای خطر، باعث ارتقای وضعیت روحی روانی و جسمی شده و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

دکتر حیدرپور در ادامه تصریح کرد: نسخه ورزشی توصیه شده برای افراد میانسال و مسن شامل ورزش منظم در ۳ الی ۵ روز از هفته به مدت ۲۰ الی ۶۰ دقیقه با شدت ۵۵ تا ۹۰ درصد حداکثر ضربان قلبی فرد تعیین می شود.

وی گفت: روش محاسبه حداکثر ضربان قلبی در هر فرد با کم کردن عدد ۲۲۰ از سن فرد بدست می آید. بطور مثال در فرد ۲۰ ساله حداکثر ضربان قلبی حدود ۲۰۰ ضربه در دقیقه است. با دانستن این فرمول هر فردی می‌تواند شدت مناسب ورزش خود را محاسبه کرده و از حداکثر مزایای ورزش بهرمند شود.

دکتر حیدر پور کاهش ریسک مرگ زودرس، کاهش بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، تاثیر در کاهش لخته شدن خون، کاهش بروز سکته مغزی، کاهش ریسک ایجاد فشار خون، کاهش بروز اختلال چربی خون و کاهش ایجاد دیابت نوع ۲ را از مزایای اصلی و اثبات شده ورزش عنوان کرد.

وی همچنین کاهش بروز سندرم متابولیک، کاهش میزان بروز سرطان روده بزرگ و سرطان سینه، پیشگیری از ازدیاد وزن، افزایش تناسب قلبی- ریوی و بهبود وضعیت عضلات، کاهش افسردگی، بهبود وضعیت خلق و ارتقای حس بهتر بودن در فرد و جلوگیری از زمین خوردن‌های افراد مسن و پیشگیری از شکستگی استخوان در آنان را جز دیگر مزایای ورزش منظم عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=34708

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر