4

ربیعی:دستور روحانی به وزیر اطلاعات برای بررسی موضوع/ظریف توضیحاتی خواهد داد

  • کد خبر : 348867
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

سخنگوی دولت گفت:‌ رئیس‌جمهور به وزارت اطلاعات دستور دادند تا عوامل توطئه فایل صوتی ظریف را شناسایی کنند. این ربایش اسناد به اعتقاد ما توطئه‌ای علیه نظام، دولت، و انسجام داخلی و نهادهای کارآمد و علیه منافع ملی ما است.

علی ربیعی: دولت کارنامه موفقی داشته است / تهدید وزیر بهداشت توسط واعظی را  تکذیب می‌کنم

به گزارش افق انلاین ، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی با اصحاب رسانه با اشاره به فایل صوتی ظریف گفت: فایل مصاحبه با آقای ظریف،به دلایلی کاملا روشن که ابعاد آن هنوز مشخص نیست و توسط افرادی که هویت آنها در حال بررسی است، به سرقت رفته و توسط تلویزیون پترودلاری کینه‌توز که با دلارهای نفتی اداره می‌شود و از روز تاسیس، طرفدار سرسخت رنج و تحریم مردم ایران بوده منتشر شد.

وی افزود: البته ما منتظر خواهیم بود دکتر ظریف به ایران بازگردد و توضیخات لازم در زمینه سوءبردشت‌ها را اراه خواهند داد.  این مصاحبه زیرنظر مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌حمهوری برای تاریخ شفاهی ۸ ساله دولت انجام شده است.

به گفته سخنگوی دولت این فایل به سرقت رفته و متنشر شده است.

ربیعی گفت:‌ گفتگو با وزیر خارجه به عنوان عضو دولت، با هدف جمع‌بندی فعالیت‌ها و اقدامات در پایان همه دولتها انجام شد که امری مرسوم است و در همه دولتها انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: رییس جمهور به وزیر اطلاعات دستور دادند تا در اسرع وقت، ضمن بررسی چگونگی انتشار و انتقال فایل صوتی آقای ظریف به رسانه‌های معاند خارجی، گزارش آن ارائه داده شود و با مسببین آن، برخوردهای لازم صورت بگیرد. مطابق با برنامه از پیش تعیین شده، نسخه ای از این گفتگوها به منظور استفاده سیاستگذاران آینده و نسخه‌ای هم برای استفاده عموم مردم که بیش از حد تخصصی و خسته‌کننده نباشد، تهیه شده و در آینده نزدیک به انتشار عمومی خواهد رسید.

سخنگوی دولت با بیان اینکه کسی نمی‌تواند در تبعیت دکتر ظریف از رهبری و عمق دوستی او به همه سربازان وطن از حمله سردار سلیمانی  شبهه و تردید ایجاد کند‌، گفت:  همه ما از جمله آقای ظریف، سرباز این نظام هستیم و او در حال حاضر،  در خط اول مبارزه با دشمن در جبهه رفع تحریم ‌های ظالمانه علیه ایران است. ربایش اسناد، توطیه ای علیه دولت و نظام و منافع ملی بود‌. جایگاه سپاه و نیروهای مسلح در جمهوری اسلامی، خدشه‌ناپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: یاد سردار سلیمانی که فداکارانه مقابل متجاوزان ایستاد و بخاطر رشادتها و اقداماتش برای وطن، به سرمایه‌های اجتماعی کشورمان تبدیل شد، برای مردم ایران، همواره گرامی است. همه جهان دید و تاریخ ثبت کرد که چطور ترور سلیمانی  توسط دولت جنایتکار آمریکا، همه ایران را سوگوار کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=348867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر