2

بانک صادرات ایران در قبال قشر ضعیف مسئولیت دارد/ توسعه در نظام اسلامی با کمترین آسیب همراه است

  • کد خبر : 349774
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

​مراسم پویش سفره مهر رضوی ویژه استان تهران و توزیع ۱۱۰ هزار بسته ارزاق ماه مبارک رمضان، سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه با مشارکت بانک صادرات ایران، برگزار شد.

​مراسم پویش سفره مهر رضوی ویژه استان تهران و توزیع ۱۱۰ هزار بسته ارزاق ماه مبارک رمضان، سه شنبه، ۲۱ اردیبهشت ماه با مشارکت بانک صادرات ایران، برگزار شد.

 به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مرحله پایانی توزیع بسته‌های ارزاق ماه مبارک رمضان با عنوان پویش سفره مهر رضوی با شعار «سفره‌ای به وسعت ایران» و طی مراسمی با مشارکت بانک صادرات ایران، کانون خدمت رضوی استان تهران و مصلای امام خمینی(ره) برای توزیع ۱۱۰ هزار بسته ارزاق ویژه این ماه با حضور حجت‌اله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، علیرضا جانه، سرپرست کانون‌های خدمت رضوی استان تهران و خادمان و خادمیاران آستان قدس رضوی در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران در این مراسم گفت: افتخار می‌کنم که از طرف ۲۶ هزار همکار شبکه بانک صادرات ایران در این حرکت بزرگ و کمک مؤمنانه نقشی کوچک داریم.

حجت‌اله صیدی افزود: بنا به تاکید مقام معظم رهبری و اهمیت فرهنگ تکریم و کرامت اسلامی در ماه مبارک رمضان، همکاران بانک صادرات ایران برای کمک به بخشی از هم‌میهنان خود در حل مسائل معیشتی ناشی از ناملایمات اقتصادی و شیوع بیماری کرونا مشارکت کردند که امیدوارم این حرکت برادران و خواهران همکار و همه کسانی که در این امر خیر و تهیه، تدارک و بسته‌بندی این اقلام شرکت داشته‌اند، مقبول درگاه الهی واقع شود و بتوانیم برای رفاه ایران و ایرانیان و پیشرفت کشور قدم‌هایی بلندتر برداریم.

وی ضمن تشکر از همه دست‌اندرکاران این پویش و حرکت مؤمنانه، یاد و خاطره امام راحل، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و افزود: همزمان با تعیین نوع حکومت به نام جمهوری اسلامی، شعار استقلال، آزادی، ‌جمهوری اسلامی مورد تاکید قرار گرفت و طی ۴۳ سال گذشته برای تحقق استقلال در حال مبارزه و نبرد به سر می‌بریم و سختی‌ها را تحمل می‌کنیم تا از آرمان استقلال صیانت شود.

صیدی با تاکید بر این که بر اساس تمامی شاخص‌ها به درستی و با قوت  در مسیر استقلال پیش رفته‌ایم، اظهار کرد: کار تمام و کمال همواره از آن خالق یکتاست اما پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی بسیار قابل توجه بوده است.

مدیرعامل بانک صادرات ایران همچنین گفت: استقلال در گرو توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است. در جریان توسعه اقتصادی نکته‌ای نهفته است که نباید آن را فراموش کرد. وقتی از توسعه اقتصادی صحبت می‌شود، چون فرمول‌های مادی بیشتری دارد، ناگزیریم بیشتر مادی می‌اندیشیم و دنیا نیز این مسیر را طی کرده است. البته تجربه‌های مختلف دنیا در مورد توسعه نشان می‌دهد که این روند، بی رحم هم بوده و چرخ‌هایی سنگین نیز داشته که برخی زیر این چرخ‌ها له شده‌اند و رهبران توسعه نیز تلفات آن را برای تحقق توسعه پذیرفته‌اند. با این حال الگوی توسعه در ایران بر مبنای کم‌کردن آسیب‌های توسعه شکل گرفته که هم در زمان امام راحل و هم در دوره زعامت مقام معظم رهبری، هیچگاه از این موضوع غفلت نشده است و هرگاه اقتصاددانان، سیاسیون و مدیران اجرایی نسبت به توسعه کشور کوشیده اند، مقام معظم رهبری، ضمن تشویق نسبت به آسیب‌های توسعه هم هشدار داده‌اند؛ به طوری که در همه ۳۲ سال زعامت مقام معظم رهبری در کنار حرکت مادی توسعه، حرکت معنوی کمک به یکدیگر و حمایت از قشر ضعیف جامعه هیچگاه فراموش نشده که  تدبیر کمک مؤمنانه نیز یکی از این موارد است.

وی با بیان این که بانک چهار راه مسایل اقتصادی است، گفت: در مدت شیوع کرونا، خیلی از کسب و کارها آسیب دیده است. علاوه بر این در مسیر استقلال‌طلبی، برخی محدودیت‌های سنگین و ظالمانه و به عبارتی فشار حداکثری بر کشور تحمیل شده که مقاومت کرده‌ایم و سربلند بیرون آمده‌ایم. این در حالی است که تنها همین تحریم‌ها کافی بود تا برخی کشورها از پا بیفتند. کرونا هم‌ بسیاری از کشورها را دچار چالش کرده است و فشار این دو برای کشوری که می‌خواهد عزتمند و سربلند باشد، فشار اندکی نبوده و کشور از این پیچ خطرناک تاریخی با افتخار عبور کرده و آرزوی فروپاشی اقتصاد کشور ما را بر دل بیگانگان گذاشته است.

صیدی با بیان اینکه این موفقیت به برکت همین حرکت‌های مؤمنانه حاصل می‌شود، ابراز کرد: همواره بر سر سفره مهر رضوی و حضرت ثامن‌الحجج امام رضا علیه‌السلام نشسته‌ایم و ریزه خوار این خوان نورانی هستیم.

وی گفت: همکاران ما در سراسر کشور دست به دست هم دادند و  امکان‌ مشارکت در این امر خداپسندانه با اهدای کمک‌های نقدی از طریق اختصاص بخشی از حقوق و مزایای آنان و همچنین بودجه اختصاص یافته به حوزه مسئولیت اجتماعی بانک، تامین شد و خوشبختانه برای گشودن گرهی از کار خلق در بهترین شرایط مورد استفاده قرار گرفت.

مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: بانک در کنار وظایف و مسئولیت‌های اصلی که برای تحکیم زیرساخت‌های اقتصادی و توسعه کشور دارد، مسئولیت مهم دیگری نیز احساس می‌کند و آن توجه به قشر ضعیف و دهک‌های پایین جامعه است.

صیدی با بیان اینکه احسان و کرامت از جمله صفت‌های بارز حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام بوده است، گفت: نشستن بر سر سفره امام رضا علیه‌السلام افتخار است و هر چه داریم از ایشان است.

توزیع سراسری ۸۸۸ هزار بسته ارزاق در قالب پویش سفره مهر رضوی طی مراحل متعدد و در طول ماه مبارک رمضان توسط دفاتر کانون خدمت رضوی در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شده و در مرحله پایانی این پویش ۱۱۰ هزار بسته ارزاق در سطح استان تهران با مشارکت بانک صادرات ایران توزیع می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=349774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر