2

صدور کیفرخواست برای ۵ مدیر سابق بانکی/ اعطای ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرقانونی

  • کد خبر : 379794
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱

دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست برای مدیران وقت بانک‌های صادرات ایران و پاسارگاد به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور با تصرف غیرقانونی در وجوه بانکی و تحصیل مال نامشرع خبر داد.

صدور کیفرخواست برای ۵ مدیر سابق بانکی/ اعطای ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرقانونی

به گزارش خبرگزاری افق، با اعلام دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی صالحی اظهار داشت: متهمان ردیف‌های اول و دوم این پرونده؛ مدیر عامل وقت بانک پاسارگاد و مدیر هلدینگ تابعه آن بانک هستند که به مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل نامشروع به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال متهم شدند.

دادستان تهران افزود: این مبلغ از سوی مدیران وقت بانک صادرات ایران سال (۱۳۹۸) و به منظور تسویه بدهی هلدینگ وابسته بانک پاسارگاد در قالب تسهیلات کلان بانکی پرداخت شده و طریق تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی و مغایر با ضوابط و مقررات و در راستای منافع شخص حقوقی ذینفع یعنی هلدینگ تابعه بانک پاسارگاد و دو شرکت زیر مجموعه آن بوده است.

صالحی ادامه داد: متهمان ردیف‌های بعدی این پرونده سه نفر از مدیران وقت بانک صادرات ایران به عنوان عوامل اعطای تسهیلات اند که از جایگاه قانونی خود سوء استفاده کردند و به اتهام مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور برای آنها درخواست مجازات شده است.

وی ادامه داد: این سه نفر بدون رعایت مقررات قانونی و با این توجیه که تشریفات قانونی پرونده بعد از پرداخت تسهیلات طی می‌شود، با صدور دستورات شفاهی مستقیم از سوی عضو هیئت مدیره بانک صادرات ایران به رئیس یکی از شعب آن بانک در تهران و در خارج از وقت اداری آخرین روز کاری سال۱۳۹۸ (۱۳۹۸/۱۲/۲۸)، اقدام به پرداخت تسهیلات کرده اند.

دادستان تهران اشاره کرد: بر اساس مصوبه بانک مرکزی این میزان از تسهیلات به شرکت‌های هلدینگی که صرفاً مدیریت بر دیگر شرکت‌ها داشته آن هم بدون تشریفات، غیرقانونی بوده است و متهمان نیز به این امر واقف بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر