7

ماجرای پاداش های نجومی در شهرداری تهران و تکذیب آقای شهردار

  • کد خبر : 350393
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۱۰

اخباری مبنی بر پاداش‌های نجومی در دفتر شهردار تهران منتشر شد و هر چند حناچی این موضوع را رد کرد اما مشخص نیست چرا شهرداری که مدعی شفافیت است می‌گوید انتشار فیش حقوقی مدیران به صلاح نیست.

حناچی نمایه

اخباری مبنی بر پاداش‌های نجومی در دفتر شهردار تهران منتشر شد و هر چند حناچی این موضوع را رد کرد اما مشخص نیست چرا شهرداری که مدعی شفافیت است می‌گوید انتشار فیش حقوقی مدیران به صلاح نیست.

به گزارش افق انلاین ، یکی از شعارهای مدیریت فعلی شهری ایجاد شفافیت است و معتقدم که در این دوره مدیریت شفاف سازی‌های لازم  انجام شده است. البته اطلاعاتی در خصوص برخی پروژه‌ها بر روی سامانه شفافیت قرار گرفته است. اما نحوه اطلاع رسانی به گونه‌ای است که خیلی از افراد عادی از آن سر در نمی‌آورند.

اطلاعات نصفه و نیمه در خصوص حقوق معاونین شهردار/وعده اعلام میزان حقوق مدیران در سال ۹۷

بسیاری از اطلاعات هم به صورت نصفه و نیمه منتشر شده است مانند میزان حقوق دریافتی شهردار و معاونینش، این در حالی است که در بهمن ۹۷ بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر گفت: در وبسایت شفافیت به زودی حقوق دریافتی مدیران، سوابق شغلی و تحصیلی‌شان منتشر می‌شود و حتی اعلام کرد که سفرهای خارجی کارکنان نیز بر روی سامانه بارگذاری می‌شود.

ماجرای پاداش نجومی در شهرداری و تکذیب آقای شهردار

نخستین مورد منتشره در این سامانه اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان بود 

یک سال بعد در آذر ۹۸ بهاره آروین اعلام کرد که سامانه شفافیت بر مبنای یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری در فروردین ۹۷ ایجاد شد و نخستین مورد منتشره در این سامانه اطلاعات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان بود و پس از آن اطلاعات قراردادهای بالای ۲۵۰ میلیون تومان هم بر روی سامانه قرار گرفت و در مراحل بعدی اطلاعات شهرسازی مصوبه بودجه، عملکرد بودجه در قالب استاندارد و اکسل، اطلاعات مدیران و کارکنان از جمله سفرهای آنها و دیگر فیلدهای اطلاعاتی روی سامانه شفافیت قرار گرفت.

ماجرای پاداش نجومی در شهرداری و تکذیب آقای شهردار

آروین: اطلاعات منتشرشده از سوی مدیران شهرداری هنوز کامل نیست/ به شخصه معتقدم اطلاعات دریافتی واقعی مدیران باید منتشر شود

وی در همان سال اعلام کرد که اطلاعات منتشرشده از سوی مدیران شهرداری هنوز کامل نیست و گفت مثلا اطلاعات تحصیلی، سمت، سابقه و مبلغ پایه حکم منتشر شده اما برخی فیلدهای اطلاعاتی همچنان نیاز به تکمیل دارد و به شخصه معتقدم اطلاعات دریافتی واقعی مدیران باید منتشر شود. اما مجری مصوبات شورای شهر تهران، شهرداری است و معاونت منابع انسانی دلایلی برای عدم انتشار دریافتی‌های واقعی مطرح می‌کند. البته مخالفان انتشار دریافتی‌ها می‌گویند لازم است مقدمات این کار فراهم شود.

سه سال گذشت/میزان دریافتی ها اعلام نشد/شهردار تهران:انتشار فیش حقوقی مدیران به صلاح نیست

سه سال گذشت و همچنین بر روی سامانه شفافیت حقوق دریافتی‌های دقیق مدیران شهری که مدعی شفافیت هستند منتشر نشد و حتی پیروز حناچی شهردار تهران در باره حقوق و دستمزد مدیران شهری و انتقادهای وارده مبنی بر منتشر شده فیش  حقوقی آنها در سایت شفافیت گفت: در دستمزد و حقوق یک حقوق ثابت و یک حقوق متغیر داریم که به فعالیت مدیران بستگی دارد، اگر مجمع شرکت یا سازمان‌ها به موقع برگزار شود، در این زمینه تأثیر گذار است و از آنجایی که منافع شهر مهم است تشویقی برای مدیران در صورت موفقیت‌ها در نظر می‌گیریم که میزان ثابتی نیست.

ماجرای پاداش نجومی در شهرداری و تکذیب آقای شهردار

وی ادامه داد:انتشار فیش حقوقی مدیران به صلاح نیست و برخی نمی‌خواهند فیش‌شان منتشر شود. چون یا وام گرفته‌اند یا مسائل دیگری مطرح است که رغبت به انتشار آن ندارند. البته میزان حقوق پایه را می‌توان مشخص کرد که آن هم  عدد مشخصی نیست و مسائل مختلف در آن تأثیرگذار است.

تکذیب خبر پاداش های نجومی در دفتر شهردار!

البته چند روزی است خبری در فضای مجازی مبنی بر پاداش‌های آن چنانی در دفتر شهردار مطرح شده است و برخی می‌گویند که در اداره کل دفتر شهردار در سال ۹۹ عدد بالایی پاداش و بن شهروند به کارمندان این اداره کل پرداخت شده است.

شهردار تهران در این باره گفت: بخشی از پرداخت‌ها بر اساس ماده ۱۷ انجام می‌شود و این بخش نیز دو ردیف دارد؛ یک بخش کمک به اشخاص حقیقی و یک بخش نیز به افراد حقوقی. افراد حقیقی می‌توانند در طول یک سال برای یک مرتبه مبلغ ۱۵ میلیون تومان را از ماده ۱۷ دریافت بکنند و در رابطه با کمک به اشخاص حقوقی نیز طبق ماده ۱۷، خیریه‌ها و سمن‌ها مشخص هستند که آنها نیز می‌توانند برای یک مرتبه در سال مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان کمک دریافت بکنند اما در خبر اشاره شده مبنی بر پرداخت پاداش‌های نجومی و میلیاردی، خبر کاملا تکذیب می‌شود و این خبر نادرست است.

پیروز  حناچی که مدام از شفافیت سخن می‌گوید این خبر را رد کرد و جالب است که تأکید کرده انتشار فیش مدیران به صلاح نیست.

 سامانه شفافیت برای نمایش است یا واقعا شفافیت به وجود می‌آورد/موضوع حقوق و مزایا و پاداش بر اساس قانون است و چرا مردم را از آن مطلع نمی‌کنند

پرویز سروری عضو شورای چهارم شهر تهران در  پاسخ به این پرسش که اخباری مبنی بر  پاداش‌های نجومی  در دفتر شهردار در فضای مجازی منتشر شده است و البته مدیران ارشد این موضوع را رد کرده اند می‌گوید: شورای پنجم مدیریت شهری مدام موضوع شفافیت را برجسته می‌کنند و معتقدند که سامانه شفافیت را ایجاد کرده‌اند. حال سؤال من این است که سامانه شفافیت برای نمایش است یا واقعا شفافیت به وجود می‌آورد. موضوع حقوق و مزایا و پاداش بر اساس قانون است و چرا مردم را از آن مطلع نمی‌کنند.

ماجرای پاداش نجومی در شهرداری و تکذیب آقای شهردار

داد سامانه شفافیت شهردار در آمد/داده به این سامانه بدهید/مدیران مدعی شفافیت همه چیز را شفاف اعلام کنند

وی ادامه داد: البته در خصوص موضوع شفافیت نه شهرداری بلکه باید تمام سیستم‌های دولتی انجام دهند، این باعث می‌شود که یک مجموعه سالم حرکت کند و بهتر است که مجموعه پاداش‌ها و حقوق‌ها در سامانه شفافیت بارگذاری شود. داد سامانه شفافیت شهرداری درآمده است، خب بهتر است که به این سامانه یک سری داده، داده شود.

وی تأکید کرد: وقتی مدیران مدعی شفافیت هستند، پس همه چیز را شفاف اعلام کنند.

البته بحث شفافیت نصفه و نیمه در شهرداری صدای شورای شهری‌ها را هم در ماه‌های پایان فعالیت‌شان درآورده است تا جایی که حجت نظری عضو شورای شهر تهران در خصوص مدل شفافیت شهرداری در تزریق واکسن کرونا گفت: این مدل شفافیت شهرداری و اعلام کد ملی چه نسبتی با شفافیت دارد و کجای این اقدام شفافیت است؟

آیا نمی‌شود تصور کرد که عده‌ای قصد مسخره کردن سامانه شفافیت را داشتند/امکان تشخیص نیست

وی ادامه داد: آیا نمی‌شود تصور کرد که عده‌ای قصد مسخره کردن سامانه شفافیت را داشتند؛‌ چراکه با اطلاعات بارگذاری شده امکان تشخیص اینکه چه کسی واکسن را دریافت کرده و یا در اولویت بوده وجود ندارد.

بر اساس این گزارش در چند وقت اخیر موضوع شفافیت در شهرداری زیاد مطرح شده است. بعد از رسوایی واکسن‌خواری در شهرداری و اینکه مدیران شهری به صورت نصفه و نیمه اطلاعات دریافت کنندگان واکسن را بر روی سامانه قرار دادند که باعث اعتراض خود شورای شهری‌ها هم شد، این بار موضوع پرداخت پاداش‌های نجومی مطرح است هر چند که شهردار تهران این موضوع را تکذیب کرده است اما زمانی که سامانه شفافیت وجود دارد چرا از انتشار فیش حقوقی معاونین، شهردار و مدیران امتناع می‌کنند؟

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر