2

مقام آمریکایی: حصول توافق نهایی چند هفته طول می کشد

  • کد خبر : 351711
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰

یک مقام آمریکایی آشنا به مذاکرات وین، مدعی است اگرچه به پایان کار خوشبین هستیم اما تا حصول نتیجه نهایی دست کم چند هفته ای فاصله باقی مانده است.

مقام آمریکایی: حصول توافق نهایی چند هفته طول می کشد

به گزارش افق انلاین ، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام رسمی دولت واشنگتن مدعی است که در هر بار گفتگوی غیرمستقیم میان ایران و آمریکا، تقریبا درباره همه موضوعات مورد بحث، پیشرفت هایی حاصل شده و اینکه شکاف ها (اختلاف های) باقی مانده «ظرف چند هفته» بسته خواهد شد.

اما این مقام آمریکایی که نامی از وی برده نشده است؛ در ادامه مدعی شد مادامی که بی اعتمادی میان دو طرف برطرف و تصمیم های سیاسی برای پذیرش نتیجه مذاکره اتخاذ نشود؛ اینکه ۷۰ یا ۸۰ درصد (مسائل حل شده باشد) اهمیتی نخواهد داشت.

با این حال، یک مقام اروپایی به روزنامه واشنگتن پست گفت که حتی با وجود سوالات حل نشده ای که درباره تحریم های آمریکا و توانمندی های (هسته ای) ایران باقی مانده؛ این خوشبینی آن هم از یک چشم انداز صرفا ریاضیاتی وجود دارد که توافق در دسترس است.

البته این مقام اروپایی افزود که این (خوشبینی) فقط بخشی از پاسخ است و باقی مانده مسائل (تا حصول توافق نهایی) بیشتر سیاسی است.

مهر/ این در حالی است که میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین هم در پیامی توئیتری گفته بود: کاملاً موافقم که نمی‌توان در روزهای پیش رو، انتظار نهایی شدن مذاکرات وین را داشت. تقریباً اطمینان داریم که تا (قبل از) موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در تاریخ ۱۸ ژوئن، نمی‌توانیم پیش‌نویس سند نهایی مذاکرات وین را تکمیل کنیم. با همه این اوصاف، توافق در دسترس است.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران نیز می گوید گمان نمی‌کند که حصول توافق نهایی طی هفته جاری میسر باشد و طی روزهای پیش رو، صحبت‌ها تا رسیدن به تصویری کامل از توافق نهایی ادامه خواهد یافت. وی گفته بود که ما نیازمند جدول زمانی هستیم و در شرایط پیچیده‌ای قرار داریم حال آنکه راستی آزمایی اقدامات آمریکا هم پیچیدگی‌هایی دارد.

ششمین دور از مذاکرات وین دیروز شنبه در حالی آغاز شد که ایران تاکنون بارها تأکید کرده که لغو تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا و نیز راستی آزمایی آنها برای بازگشت تهران به تعهدات هسته‌ای خود ضروری است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=351711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر