2

ریشه‌یابی گرانی‌های اخیر و اهتمام به گره‌گشایی از مشکلات اصلی

  • کد خبر : 35191
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۳

نباید بار دیگر نسخه‌هایی از نخسه‌های کوتاه مدت برای کاهش اثرات تورم استفاده کرد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: امام‌خمینی(ره) به جرم دفاع از شرف و حیثیت مردم مسلمان ایران، مخالفت با کاپیتولاسون و سلطه اجانب توسط دژخیمان شاه و آمریکا به عراق تبعید شد؛ جوانان غیور و مومن موتلفه اسلامی نخست وزیر شاه ملعون و عامل تصویب کاپیتولاسیون را به جرم اهانت به مرجعیت و رهبری حقیقی مردم و اجرای نقشه‌های آمریکا در ایران به سزای عملش رساندند تا برق گلوله‌های آنها نوری در شب سیاه حاکمیت استبداد و استعمار خارجی باشد.

دبرکل حزب مؤتلفه تصریح کرد: ما از اوایل دهه چهل به رهبری امام (ره) کار را با ائتلاف گروه‌های مذهبی و مردمی آغاز کردیم؛ امروز پس از گذشت ۵۰ سال آهنگ حرکت ما همان ایجاد الفت بین نخبگان، احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌های مذهبی در زیر خیمه ولایت در مسیر ایجاد جامعه نمونه اسلامی است.

وی کارنامه ۵۰ ساله حزب موتلفه اسلامی در خدمت به اسلام و مردم را پربار خواند و تاکید کرد: ما در مبارزه با کفر، الحاد و نفاق یک تضاد آشتی ناپذیر داریم و به این راه با قوت ادامه می‌دهیم، به همین دلیل راهبرد اصلی ما حمایت و دفاع صادقانه از ولایت، مرجعیت و جایگاه روحانیت در مبارزات ضد استکباری است و شهدای موتلفه اسلامی در این ۵۰ سال مظاهر عملی این استواری بر خط اصلی اسلام هستند.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد شروع کار در مجلس نهم و تعامل مثبت با دولت بیان داشت: مجلس نهم قدم‌های خوبی برای تعامل مثبت با دولت در جهت پاسخگویی به مطالبات اقتصادی و اجتماعی مردم داشته است.

وی با اشاره به حضور وزیر کشاورزی و وزیر بهداشت در روزهای چهارشنبه و یکشنبه هفته گذشته در مجلس اظهار داشت: مشکلات کشاورزان و مشکلات بخش سلامت که شمار زیادی از مشکلات هموطنان را در بر می‌گیرد در جلسه علنی مجلس با حضور کارشناسان و معاونین وزرا مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفت؛ همین روند را انشاء‌الله در مورد مسائل و مشکلات اقتصادی مجلس و دولت ادامه دهند، می‌تواند گام‌های اولیه مهم مجلس نهم در پاسخگویی به مطالبات مردم باشد.

حبیبی یادآورشد: بیکاری و گرانی مهمترین مسئله مردم است و مسئولان باید در این مورد عزم خورد را برای مشکل گشایی نشان دهند.

افق :دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها و نیز اجرای قانون سیاست‌های اصل ۴۴ ، تحریم‌ها و تهدیدات دشمن در حوزه اقتصاد گفت: آن سوی مرزهای ما دشمنان ملت در اتاق جنگ اقتصادی نشسته‌اند و مرتب نقشه می‌کشند؛ شایسته است دولت و مجلس نیز برای مقابله با این تهدیدات و هماهنگی در عمل در زیر یک سقف یک صدا عمل کنند تا توطئه‌های اقتصادی و اجتماعی دشمن را خنثی نمایند.

وی اظهار داشت: ریشه‌یابی گرانی‌های اخیر و اهتمام به گره‌گشایی از مشکلات اصلی، موضوع مهمی است که با همدلی قوا پدید خواهد آمد و نباید بار دیگر نسخه‌هایی از نخسه‌های کوتاه مدت برای کاهش اثرات تورم استفاده کرد که در آینده خود مشکلات جدیدی پدید آورد.

حبیبی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد تشکیل هیئت نظارت بر اجرای قانون اساسی توسط رئیس‌جمهوری گفت: اگر رئیس‌جمهوری در خصوص اجرای قانون اساسی در حوزه قوه مجریه دغدغه داشته باشد و کارهای زمین مانده که در این قوه در خصوص اجرای قانون اساسی است همت بگمارد خوب است، اما اگر با این هیئت بنای مداخله در قوای قضائیه و مقننه راداشته باشند این رویکرد مغایر اصل ۱۱۳ قانون اساسی است که رئیس‌جمهوری با تکیه به آن این هیئت را تشکیل داده است.

دبیرکل حزب مؤتلفه افزود: آقای خاتمی هم در دوران ریاست جمهوری برای سر پوش نهادن بر برخی ضعف‌های دولت چنین رویکرد از نگاه نخبگان و به ویژه حقوقدانان مورد نقد قرار گرفت.

وی با اشاره به کارهای زمین مانده دولت در حوزه اجرای قانون اساسی تصریح کرد: دولت همه ساله لایحه بودجه را به مجلس تقدیم می‌کند؛ در دولت کنونی و دولت گذشته هیچ اشاره‌ای به انفال به عنوان اصلی‌ترین در آمد دولت نمی‌شود یعنی بودجه با نادیده گرفتن اصل ۴۵ به مجلس تقدیم می‌شود.

حبیبی ادامه داد: بسیاری از درآمدهای دولت بر خلاف اصل ۵۳  چه در لایحه تقدیم چه پس از تصویب در اجرا به خزانه واریز نمی‌شود؛ از این دست مشکلات در حوزه تعلل دولت در اجرای قانون اساسی بسیار است اگر هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی در این حوزه فعال شود، خدمت بزرگی به دولت، نظام و در جهت تحکیم قانون اساسی انجام داده است.

دبیرکل حزب موتلفه در پاسخ به سؤالی در مورد آخرین تحولات سوریه گفت: آمریکائی‌ها برای سرنگونی بشار اسد سه مدل را دارند تجربه می‌کنند، اولین مدل، مدل لیبی بود که به شکست انجامید؛ اصلاحات در سوریه جواب داد و مردم نمایندگان واقعی خود را در ارکان نظام انتخاب کردند، مدل دوم مدل یمن بود که یک فردی را جانشین بشار اسد کنند، آن هم شکست خورد، اکنون آنها مدل فلسطین یا بوسنی سازی را دارند یعنی دست به کشتار عمومی بزنند تا مردم مجبور شوند به حکومت جانشین تن در دهند.

حبیبی ادامه داد: امروز فجایعی در برخی از شهرهای سوریه در مورد کشتار کودکان و زنان انجام می‌دهند که فقط در تاریخ فلسطین و تاریخ بوسنی دیده شده است، این سیاست هم با هوشیاری مردم در حال شکست خوردن است.

دبیرکل حزب مؤتلفه خاطر نشان کرد: اجرای طرح کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل تنها راه برون رفت از چیزی است که غرب آن را بحران سوریه نامیده است.

وی یادآور شد: عدم پشتیبانی تسلیحاتی از تروریست‌ها راه حل مشکل سوریه نیست، آسیب دفاع از تروریسم را غربی‌ها بزودی خواهند دید، مردم سوریه همراه دولت و مجلس منتخب خود هستند راه حل دموکراتیک فقط در این کشور جواب می‌دهد.

حبیبی در پایان در خصوص مذاکرات در مسکو تاکید کرد : غرب به تعهدات خود در اسلامبول و بغداد پشت پا زده است؛ اصلا هیچ حساب و کتابی در قول و قرار های آنها نیست آنها مذاکره را برای مذاکره می‌خواهند لذا در مسکو همان نتیجه‌ای را خواهیم گرفت که در بغداد و اسلامبول به آن رسیدیم/فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35191

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر