1

دستگاه قضاییه کوچکترین اغماضی در مقابله با مجرمین نخواهد داشت

  • کد خبر : 35314
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱

اصل در قانون اساسی ما باید بر پایه پیشگیری از وقوع جرم گذاشته شود و ما تلاش کنیم تا احتمال وقوع جرم را پایین بیاوریم

افق نیوز:معاون اول قوه قضاییه که به مناسبت هفته قوه قضاییه در پیش‌خطبه‌های نمازجمعه این هفته، حضور یافته بود، شهید بهشتی و یارانش را معمار دستگاه قضایی خواند و گفت: شهید بهشتی تلاش کرد تا قوانین اسلامی در دادگاه‌ها پیاده شود و امروزدر دوران عدالت و پیشرفت دیگر وجود کاستی در قوانین پذیرفتنی نیست. حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه با بیان این که امروزه جوامع بشری ما بیش از هر چیز به تقوا و بعثت نیاز دارد، افزود: انقلاب اسلامی و نهادهایی که در ایران شکل گرفت نیز بر پایه همین امور بود و امروز نیز بعد از سی سال شاهد هستیم که نهادهای انقلاب اسلامی برای مردم مسلمان جهان و منطقه نیز الگو شده است.

رئیسی با بیان اینکه با گذشت این سالها باید تمام نواقص دستگاه قضایی برطرف شود، تاکید کرد: در دوران عدالت و پیشرفت دیگر وجود کاستی در قوانین پذیرفتنی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصل در قانون اساسی ما باید بر پایه پیشگیری از وقوع جرم گذاشته شود و ما تلاش کنیم تا احتمال وقوع جرم را پایین بیاوریم که این امر تنها بر عهده پلیس نبوده و سایر سازمان‌ها و نهادها نیز وظیفه الگوسازی در جامعه را برعهده دارند.

معاون اول قوه قضاییه در دسترس نبودن اسباب جرم را یکی دیگر از مهمترین راهکارهای پایین آوردن جرایم در جامعه دانست و ادامه داد: در این زمینه نیز تمام مرزبانان ما اعم از مرزبانان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی باید هوشیار باشند. چرا که امروزه در دستگاه قضایی ما پیشگیری از وقوع جرم یکی از مهمترین اصول است و برای تحقق آن باید تمام شرایط را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: هیچ دستگاهی نیست که وظیفه مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را نداشته باشد همه دستگاه‌ها موظف هستند با تصویب قوانین و اجرای آن بسترسازی مناسب برای این امر را به وجود آورند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت: دشمنان ما از سالهای گذشته به دنبال ناامن کردن کشور ما بودند و این امر از زمان تصرف آمریکا و سازمان ملل بر افغانستان افزایش یافت چرا که از آن زمان به بعد کشت مواد مخدر در این کشور ۴۰ برابر شد و به دنبال گسترش تهدیدات دشمنان که تنها به مساله مواد مخدر منتهی نمی‌شد بلکه مسائل فرهنگی را نیز دنبال می‌کرد، ما نیز در جامعه اسلامی نظام‌نامه عفاف و حجاب را به شدت پیشگیری می‌کنیم تا در این زمینه بسترسازی مناسب صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: در همین راستا قوه قضاییه به طور جدی مباحث اقتصادی و اجتماعی را دنبال می‌کند و همانطور که شاهد بودیم دادگاه‌هایی که در زمینه مفاسد اقتصادی تشکیل شد با جدیت تمام پیگیری شدند و دستگاه قضاییه کوچکترین اغماضی در مقابله با مجرمین نخواهد داشت.

معاون اول قوه قضاییه هم‌چنین در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت شهادت امام موسی‌بن‌جعفر (ع) گفت: کسانی که خدمتگذار مردم هستند باید این سخن امام موسی‌(ع) را به خاطر داشته باشند که فرموده‌اند؛ جزا و پاداش این افراد در روز قیامت آنها را در امان خواهد داشت.

وی افزود: بزرگترین نعمتی که خدا به بشر داده نعمت هدایت است و پروردگار تنها برای دو نعمت خود بر بندگانش منت گذاشت که یکی نعمت رسالت و دیگری امامت بود. چرا که این نعمات باعث تمایز انسان با سایر مخلوقات شده‌اند.

رئیسی با بیان اینکه هرکس در عرصه عبودیت سبقت بگیرد از همه آزادتر است عنوان کرد: امام (ره) نیز یکی از آزادترین بندگان بود و امروز ما احساس نمی‌کنیم که در بین ما نیست، زیرا حیات آن به میراثش بستگی دارد و مقام معظم رهبری نیز راه ایشان را به خوبی دنبال می‌کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35314

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر