2

مردم در ۱۵ خرداد خالصانه برای حمایت از مرجعیت به میدان آمدند.

  • کد خبر : 35321
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷

حبیبی به خالص بودن حرکت‌ دینی و عظیم مردمی در ۱۵ خرداد اشاره و اضافه کرد: مردم در این روز خالصانه برای حمایت از مرجعیت به میدان آمدند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی به خالص بودن حرکت‌ دینی و عظیم مردمی در ۱۵ خرداد اشاره کرد و گفت: مردم در این روز خالصانه برای حمایت از مرجعیت به میدان آمدند. دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی پیش از خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی‌بن جعفر(ع)، ۲۶ خردادماه سالروز شهادت چند تن از بنیانگذاران حزب موتلفه اسلامی صادق امانی، محمد بخارایی، صفارهرندی و نیک‌نژاد را گرامی داشت.

وی به اقدام مسلحانه اول بهمن ۱۳۴۳ که منجر به اعدام انقلابی منصور، شد اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از طرح مسئله انجمن‌های ایالتی و ولایتی و پس از حرکت مردم و مراجع رژیم مجبور به عقب‌نشینی از این اقدام غیراسلامی خود شد و تلاش می‌کرد تا این شکست را در اقدامی جبران کند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ امام (ره) دستگیر و پس از آن مردم به خیابان‌ها آمدند، تصریح کرد: رژیم شاه در این روز دستور تیراندازی داد و شهربانی تصور کرد توانسته‌ حرکت‌های مردمی را مهار کند زیرا تعداد زیادی به از مردم به شهادت رسیدند و بعد از حادثه ۱۵ خرداد نیز عده‌ای از مبارزان مرعوب و مایوس شدند اما عده‌ای همچنان در صحنه باقی ماندند.

وی بر همین اساس به خالص بودن حرکت‌ دینی و عظیم مردمی در ۱۵ خرداد اشاره و اضافه کرد: مردم در این روز خالصانه برای حمایت از مرجعیت به میدان آمدند.

حبیبی با تأکید بر اینکه اعضای حزب موتلفه اسلامی پس از جلسه‌ای ۱۸ ساعته به این نتیجه رسیدند که باید اقدام مسلحانه انجام شود، افزود: شهید مطهری که عضو شورای روحانیت موتلفه بود با توجه به وجود شرایط استبداد در کشور، ذلت اربابان رژیم در مقابل بیگانگان، وجود جو رعب و یاس در بین مردم به این نتیجه رسیدند که دیگر سخنرانی و مقاله دادن نتیجه نمی‌دهد و نیاز به کار مسلحانه است ازاین رو شهید مطهری اظهار کردند باید چند نفر از سران رژیم شاه به خاک بیفتند تا این جو شکسته شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه ادامه داد: از این رو برای مجوز شرعی این حرکت سران حزب موتلفه به مشهد و نزد مرحوم آیت‌الله میلانی رفتند و با ارائه تحلیل‌های فضای موجود آیت‌الله میلانی فتوا به اعدام انقلابی سران رژیم شاه دادند و گفت اگر به خود شاه دسترسی داشتید می‌توانید شلیک کنید از این رو منصور با اقدامات شجاعانه اعضای موتلفه اسلامی در اول بهمن ۱۳۴۳ به سزای اعمال ننگین خود رسید.

وی بر همین اساس گفت که پس از مرگ منصور وقتی از شهید بخارایی پرسیده شد چرا به گلوی او شلیک کردی گفت خواستم گلویی که به مرجع تقلیدم اهانت کرده است را هدف بگیریم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر