6

سازمان “همکاری‌های بین المللی ژاپن” در احیای دریاچه ارومیه مشارکت می‌کند

  • کد خبر : 353433
  • ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

سفیر ژاپن در ایران با بیان اینکه این بار به همراه تیمی در حوزه محیط زیست به تبریز آمدیم، گفت: سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن «جایکا» در احیای دریاچه ارومیه نقش آفرینی دارد.

سازمان "همکاری‌های بین المللی ژاپن" در احیای دریاچه ارومیه مشارکت می‌کند

به گزارش افق انلاین ، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران که برای بازدید از طرح‌های «جایکا» ژاپن برای مشارکت در احیای دریاچه ارومیه و تقویت جوامع محلی به آذربایجان شرقی سفر کرده است، با ابراز خرسندی از اینکه برای دومین بار به تبریز سفر می‌کند، اظهار داشت: ۱۰سال پیش به تبریز آمده و از دیدار مجدد در تبریز بسیار خوشحالم.

وی با بیان اینکه این بار به همراه تیمی در حوزه محیط زیست به تبریز آمدیم، افزود: سازمان همکاری‌های بین المللی ژاپن «جایکا» در احیای دریاچه ارومیه نقش آفرینی دارد.

سفیر ژاپن در ایران، با تاکید بر اینکه امیدواریم همکاری‌های اقتصادی و محیط زیست تبریز و ژاپن تقویت شود، گفت: ژاپن با وجود اینکه در آذربایجان شرقی کنسولگری ندارد ‌ولی استانداری در حوزه خدمات کنسولی برای اتباع و گردشگران ژاپنی از سفارت ژاپن حمایت کردند.

وی با بیان اینکه دریاچه ارومیه فرصت‌های زیادی برای ساکنین این حوضه دریاچه ارومیه فراهم کرده است، ابراز داشت: امیدوارم با اقداماتی که صورت گرفته، زنان، کودکان و حتی افراد مسن و گروه‌های مختلف در احیای دریاچه ارومیه مشارکت کنند که در قالب برنامه‌های اجتماعی توسط جایکا پیگیری می‌شود.

کازوتوشی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کرونا محدودیت ایجاد کرده و باید پس از کرونا زمینه سفر گردشگران ژاپنی به تبریز و گردشگران ایرانی به ژاپن فراهم شود، افزود: شاید برگزاری المپیک بستر مناسبی برای حضور ایرانیان در ژاپن باشد و باید بستر آشنایی گردشگران ژاپنی را با فرهنگ، تمدن و تاریخ و طبیعت بکر آذربایجان فراهم کنیم.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=353433

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر