2

تلاش بعضی کشورهای عضو ۱+۵ برای جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته‌ای

  • کد خبر : 35400
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۶

گفت وگوها باید در چارچوب منطقی، با احترام به معاهده NPT و به رسمیت شناختن حقوق کشورهای عضو NPT در داشتن دانش هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز باشد.

به گزارش پایگاه خبری افق:نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر رویکرد منطقی ایران در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ گفت: مطالبه جدی مجلس شورای اسلامی از دولت و دبیر شورای عالی امنیت ملی آن است که مذاکرات را در چارچوب منافع ملی و با به رسمیت شناختن حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران در داشتن دانش هسته‌ای پیگیری کند.

محمدحسن ابوترابی افزود: جمهوری اسلامی ایران از آغاز طرح استفاده صلح‌آمیز از دانش هسته‌ای در راستای منافع ملی، همواره آمادگی خود را برای گفت وگو در چارچوب معاهده NPT اعلام کرده و امروز نیز بر همین موضع منطقی خود پایبند است.نماینده مردم تهران، ‌ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ‌با تاکید بر تلاش بعضی کشورهای عضو ۱+۵ برای جلوگیری از دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته‌ای، ادامه داد: بعضی کشورهای عضو ۱+۵ با اراده جدی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای NPT، به حقوق مشروع خود در استفاده از دانش هسته‌ای، اقدام به سنگ‌اندازی و ایجاد چالش کرده و بر همین اساس گاهی در فرآیند گفت وگوها خلل ایجاد می‌کنند.

عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی در مجلس نهم، با یادآوری شکست غرب برای متوقف کردن فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، گفت: با موفقیت‌های ایران در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی در حوزه دانش هسته‌ای، اثبات توانایی جمهوری اسلامی بر غنی‌سازی اورانیوم ۲۰ درصد برای راکتور تهران و مشارکت ۶۴ درصدی مردم در انتخابات، شاهد پیشنهاد ۱+۵ برای پیگیری و ادامه مذاکرات بودیم.

وی با تاکید بر مبانی روشن جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته‌ای، گفت: از آنجا که مبانی جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن و شفاف است بنابراین از پیشنهاد غرب برای مذاکره استقبال کرده و در نشست استانبول به صورت شفاف تاکید کرد که گفت وگوها باید در چارچوب منطقی، با احترام به معاهده NPT و به رسمیت شناختن حقوق کشورهای عضو NPT در داشتن دانش هسته‌ای برای اهداف صلح آمیز باشد. این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از مذاکرات استانبول با بسته‌‌ای منطقی حول ۵ محور در مذاکرات بغداد حضور پیدا کرد، تصریح کرد: متاسفانه بعضی کشورهای عضو ۱+۵ با یک نقشه راه روشن وارد گفت وگوها نشدند.

ابوترابی فرد با تاکید بر قرار گرفتن در آستانه مذاکرات مسکو، تصریح کرد: مطالبه جدی مجلس شورای اسلامی از دولت و دبیر شورای عالی امنیت ملی آن است که مذاکرات مسکو را در چارچوب منافع ملی، با به رسمیت شناختن حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران در داشتن دانش هسته‌ای، توان غنی‌سازی اورانیوم در داخل برای اهداف صلح‌آمیز و در چارچوب بسته ارائه شده از سوی دولت پیگیری کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که با خانه ملت گفت‌وگو کرده است، با تاکید بر رویکرد منطقی ایران در مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵، تصریح کرد: انتظار آن است که ۱+۵ با همراهی و حرکت درچارچوب معاهدات بین‌المللی مذاکرات را در جهت مثبتی هدایت کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35400

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر