4

آموزش آربیتراژ ارز دیجیتال

  • کد خبر : 354245
  • ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶

آربیتراژ رمزنگاری در مورد استفاده از قیمت ها به نفع شما است. معاملات رمزنگاری در طی چند سال اخیر وجود داشته، با این حال، قیمت ارزهای رمزپایه از یک صرافی به بورس دیگر متفاوت خواهد بود.

تبدیل ارزها به یکدیگر بی شک ارزش خود را دارد و این ممکن است به دلایل مختلفی باشد. آربیتراژ رمزنگاری به معامله گران کمک می کند تا با خرید ارز رمزپایه از یک صرافی و فروش سریع آن در صرافی دیگر، از اختلاف قیمت استفاده کنند.

معاملات ارز رمزنگاری شده در صورت عدم آگاهی بسیار دشوار بوده و خطرات زیادی در این زمینه وجود دارد که عمدتا به دلیل بی ثباتی بازار رمزنگاری است. شما نمی دانید چه زمانی قیمت ها اوج می گیرند یا افت می کنند.

برای تبدیل شدن به یک معامله گر رمزنگاری موفق، باید الگوها را در نمودارهای قیمت تجزیه و تحلیل کنید تا حرکت آینده را پیش بینی نمایید. در این مقاله، ما در مورد آربیتراژ رمزنگاری شده، نحوه کار، رویکردهای مختلف و موارد دیگر صحبت خواهیم کرد.

آربیتراژ رمزنگاری چیست؟

آربیتراژ یک مفهوم آشنا بوده که از زمان ظهور سهام، اوراق بهادار، بازارهای خارجی و تبدیل ارزها به یکدیگر وجود داشته است. این واژه به خرید و فروش یک دارایی در بازارهای مختلف اشاره دارد تا از اختلاف قیمت لیست در هر دو مبادلات سود کسب کنید.

به طور واضح آربیتراژ رمزنگاری یکی از تکنیک های معاملاتی است که به بازرگانان کمک می کند از ناکارآمدی بازار رمزنگاری سود کسب کنید. با این حال، این معاملات باید بلافاصله انجام شود تا سود بالایی به دست آورید، در غیر این صورت ممکن است بازار نوسان داشته باشد و در نهایت با ضرر مواجه شوید.

در مورد ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین، این اتفاق می تواند بیفتد؛ زیرا قیمت دارایی ها در طول زمان دچار نوسان می شود. اگر بین قیمت یک دارایی از طریق مبادلات، تفاوتی وجود داشته باشد، ممکن است خرید و فروش همان دارایی به روشی صورت گیرد که منجر به سود خالص شود.

به طور خاص، آربیتراژ با دقت به نرخ های ارائه شده توسط صرافی ها می پردازد تا با معامله سریع در یک حلقه، راه هایی برای سودآوری پیدا کند. صرافی های مختلف نیز تعداد متفاوتی از خریدار و فروشنده را دارند که ترجیحات مختلف تجاری خواهند داشت.

جهت درک بهتر مفهوم آربیتراژ برای شما مثالی می زنیم: اگر بیت کوین در Indodax با قیمت بالاتری نسبت به Zipmex موجود باشد، می توانید BTC را در Zipmex بخرید و آن را در Indodax بفروشید تا سود حاصل از اختلاف را به جیب بزنید.

این فرصت ها ممکن است به دلیل اختلاف قیمت ناشی از افزایش سریع حجم معاملات یا ناکارآمدی در بورس ایجاد شود. سیستم عامل های کوچکتر تمایل دارند قیمت های تعیین شده توسط صرافی های بزرگ را دنبال کنند، اما این اتفاق فوری رخ نمی دهد.

اینجاست که آربیتراژ اتفاق می افتد. صرافی های بزرگتر می توانند قیمت های بهتری ارائه دهند، در حالی که صرافی های کوچکتر باید سعی کنند با آنها رقابت نمایند تا چیزی مشابه ارائه دهند؛ اما این قیمت ها به عرضه و تقاضا بستگی دارند تا مبادلات کوچکتر در واقع پایدارتر باشند.

انواع آربیتراژ رمزنگاری

به طور عمده چند نوع آربیتراژ رمزنگاری وجود دارد:

  • آربیتراژ بین مبادلات (همچنین به عنوان آربیتراژ مثلثی شناخته می شود)
  • آربیتراژ فرامرزی یا آماری
  • آربیتراژ رمزنگاری فضایی

آربیتراژ بین مبادلات

آربیتراژ رمزنگاری مثلثی کمی پیچیده است و شامل سه معامله به جای دو معامله می باشد که همه آنها معمولاً در یک بورس انجام می شوند. این روش، سه رمزنگاری مختلف را بررسی می کند و از طریق هر یک از آنها معامله می کنید تا زمانی که به دارایی اصلی برگردید.

به عنوان مثال، یک معامله گر ممکن است فرصتی را در نرخ ارز Bitcoin و بایننس کوین پیدا کند. سپس او می تواند Bitcoin خود را با  Binance Coinمبادله و در ادامه با Ripple معامله نماید و در آخر به Bitcoin بازگردد.

اگر نرخ های معاملات متناقض باشد، معامله گر می تواند با وجود معاملات دور و بر، تعداد بیشتری بیت کوین از آنچه در ابتدا متعلق به آن بوده، بدست آورد.

آربیتراژ فرامرزی یا آماری

آربیتراژ فرامرزی، آربیتراژ در دو صرافی است که در کشورهای مختلف مستقر هستند. همچنین می توانید آربیتراژ فرامرزی به صورت آربیتراژ مثلثی با سه مبادله که تفاوت قیمت دارند، داشته باشید.

نتیجه گیری آربیتراژ آماری کاملاً دشوار است زیرا شامل مدل سازی ریاضی می باشد و مانند بازار رمزنگاری خطرهای خود را دارد و همه چیز می تواند در یک دوره کوتاه تغییر کند.

آربیتراژ رمزنگاری فضایی

شاید ساده ترین و رایج ترین روش، آربیتراژ فضایی باشد. اگر این صرافی ها رمزنگاری را با قیمت های مختلف لیست کنند، معامله گران می توانند از صرافی ارزان تر خرید کرده و بلافاصله از گران تر بفروشند و از این اختلاف درآمد کسب کنند.

ساده ترین راه برای این کار این است که مثلاً بگذارید بایننس کوین را از یک صرافی خریداری کنیم، آن را به صرافی دیگر منتقل و سپس بفروشیم. با این وجود متأسفانه این کار ناکارآمد بوده، زیرا هم زمان اضافی برای تکمیل انتقال نیاز دارد و هم هزینه های اضافی به شما تحمیل می شود.

برای جلوگیری از این مسئله، معامله گران می توانند ارز فیات را در یک صرافی و ارز رمزنگاری خود را در بورس دیگر نگه دارند. وقتی فرصت پیش می آید، می توان همان سفارش خرید و فروش  یا تبدیل ارزها به یکدیگر را همزمان در میان دو صرافی انجام داد.

این به معامله گر ارز فیات اضافی می دهد در حالی که همان سرمایه رمزنگاری شده را حفظ می کند. این روش معاملات را بدون انتقال از صرافی به صرافی دیگر، با صرف زمان کمتر و هزینه های کمتر انجام خواهد داد.

آربیتراژ ارزنگاری چگونه کار می کند؟

همانطور که در بخش قبلی بحث کردیم، دلایل آربیتراژ می تواند توسط عوامل مختلف بازار ایجاد شود، اما یکی از عوامل عمده؛ تفاوت در حجم معاملات بین صرافی ها است.

در مبادلات بزرگتر، حجم معاملات ارزهای رمزپایه شاید بسیار زیاد باشد که منجر به کاهش قیمت ها می شود؛ در حالی که در سایر صرافی ها که حجم معاملات کمتر بوده، قیمت سکه های رمزنگاری ممکن است بسیار بالا باشد.

مواردی وجود داشته که مردم ارزهای رمزنگاری شده را از صرافی های کوچکتر خریداری می کنند و آن را برای آربیتراژ در ارزهای بزرگ می فروشند. یکی از این موارد در سال ۲۰۱۷ مشاهده شد، جایی که بیت کوین در یک صرافی محلی بسیار بالاتر از آنچه در صرافی های بین المللی نقل شده بود، معامله شد.

آربیتراژ رمزنگاری نیز زمانی اتفاق می افتد که یک سکه دیجیتال در صرافی های معروف مانند Zipmex درج شود. حتی جغرافیا نیز نقش مهمی در آربیتراژ دارد زیرا ممکن است فروش آن در ساعات مختلف روز آسان تر یا دشوارتر باشد.

برای موفقیت در این امر باید به دنبال فرصت باشید، پس از مشاهده، سریعاً آن را اجرا کنید. شما می توانید با خرید و فروش یا تبدیل ارزها به یکدیگر در سیستم عامل های مختلف، در دفتر سفارش خود ثبت کنید که چقدر درآمد خواهید داشت و سپس بر این اساس تصمیم گیری نمایید.

تأیید معامله حدود ۱۵-۲۰ دقیقه طول می کشد، اگر در این بازه زمانی قیمت بازار کاهش یابد، ممکن است خطر تولید آربیتراژ کمتری داشته باشید. آربیتراژ همزمان در دنیای رمزنگاری نادر می باشد زیرا بازار کاملا بی ثبات پیش می رود.

حتی این احتمال وجود دارد برای اجرای آربیتراژ کامل چند روز صبر کنید. سرانجام هنگامی که آربیتراژ رمزنگاری را اجرا کردید، مطمئن شوید که تجزیه و تحلیل خود را در مورد لیست خرید و فروش در بورس بررسی کرده اید.

همچنین، از نزدیک به حجم معاملات نگاهی بیندازید. شاید بتوانید برنامه هایی را پیدا کنید که کار آربیتراژ را برای شما انجام دهند، اما ممکن است کاملاً کارآمد نباشند، زیرا خطرات زیادی وجود دارد که امنیت را نشانه می روند.

برای اینکه بتوانید آربیتراژ رمزنگاری را انجام دهید، باید در صرافی های مختلف حساب داشته باشید.

آیا آربیتراژ رمزنگاری سودآور است؟   

تصور کنید ۶ دلار اختلاف در قیمت یک بایننس کوین در دو صرافی محبوب رمز ارز وجود دارد و شما می توانید از این اختلافات مثلا ۰٫۲ تا ۲٫۵٪ (۱۰ تا ۵۰ دلار) هر روز سود کسب کنید.

اگر روزانه روی حدود ده اسپرد متمرکز شوید، می توانید حداقل هزار دلار در هفته درآمد داشته باشید. برای انجام آربیتراژ رمزنگاری، شما نیازمند مجموعه مناسبی از ابزارها و دانش هستید و بدون آنها، استفاده از این فرصت تقریباً غیرممکن می شود.

شاید شرایطی وجود داشته باشد که اسپرد بیشتر شود، که می تواند سود بزرگی را فراهم کند. اگر یک معامله گر رمزنگاری روز هستید و حرکت بازار زیاد نیست، همیشه می توانید از طریق آربیتراژ سود کسب کنید.

اگر پیگیر باشید و سریع در مورد فرصت های سودآور اقدام نمایید، قادرید که از آربیتراژ سود مناسبی به جیب بزنید. رایج ترین نوع آربیتراژ که مردم انجام می دهند، آربیتراژ مکانی است، جایی که آنها ارز رمزنگاری شده را از یک صرافی خریداری می کنند و به بورس دیگر می فروشند، اما این می تواند در مواقعی کاملاً بی تأثیر باشد.

آیا آربیتراژ رمزنگاری قانونی است؟

بله، آربیتراژ ارزهای رمزپایه قانونی است. هر صرافی نرخ خاص خود را برای یک ارز رمزپایه مثل بایننس کوین ارائه می دهد. این قیمت در تمام مبادلات تقریباً یکسان بوده، اما گاهی اوقات در حدود ۵-۱۰٪ انحراف یا به ندرت تا ۲۰٪ انحراف وجود دارد.

ارزهای رمزپایه غیرمتمرکز، بسیار بی ثبات هستند و بازار هنوز در مراحل اولیه توسعه است، به همین دلیل فرصت های آربیتراژ بوجود می آیند و در مقایسه با بازارهای دیگر بیشتر اتفاق می افتد.

آربیتراژ رمزنگاری به دلیل ناکارآمدی بازار افزایش می یابد و به دلیل اقدامات یک فرد یا گروهی از افراد نیست. با این حال، هرچه تعداد بیشتری از معامله گران درگیر آربیتراژ شوند، احتمالاً فرصت کمتری برای سایرین وجود خواهد داشت، زیرا این معامله گران بلافاصله اختلاف قیمت را باطل می کنند.

همانطور که قبلاً می دانید، آربیتراژ به بازار کمک می کند تا ثبات یابد و حجم تجارت در مبادلات مختلف را افزایش می دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=354245

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر