3

جبران ضرر بورس در بازار ارز دیجیتال

  • کد خبر : 350004
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۳

ضرر خودت در بورس را در بازار ارز دیجیتال جبران کن!

بازارهای سرمایه در این سال ها، موارد جذابی برای عموم مردم بوده اند. کسانی که قصد داشته اند تا با یک سرمایه گذاری هوشمندانه، سرمایۀ خود را افزایش دهند و حتّی چندین برابر بکنند. دو مورد از این بازارها، بازارس بورس ایران و بازار کریپتوکارنسی یا رمز ارز هستند. رمز ارزها را با نام ارز دیجیتال یا پول دیجیتال یا ارز رمزنگاری شده هم می شناسند. رمز ارزها در ماه های اخیر، به عنوان جایگزینی برای بورس ایران مطرح شدند. پس از ضرر عمدۀ فعّالان بورس، سرمایه گذاران زیادی برای جبران ضرر یا افزایش سرمایۀ خود به بازار رمز ارز آمدند. در این بازار بیش از ۵ هزار ارز رمز نگاری شده، توسّط صرافی های مختلف جهانی خرید و فروش می شوند. برخی از این معاملات به صورت مستقیم (P2P) و برخی دیگر به صورت غیر مستقیم اند.

 

 

ظهور بازار ارز دیجیتال

بازار ارز دیجیتال یکی از موقعیت های جذاب سرمایه گذاری است. ارز دیجیتال از پیوند اقتصاد و تکنولوژی حاصل شده و روز به روز در حال پیشرفت است. این ارزها توسط الگوریتم های پیچیده ی ریاضی و بدون دخالت دست انسان، رمز نگاری شده اند و تقریبا غیر قابل نفوذ اند. رمز ارزها در سال ۲۰۰۸ با انتشار بیت کوین به مردم معرفی شدند. آن زمان کمتر کسی از ماهیت بیت کوین و پول های دیجیتالی اطلاع داشت و اکثرا آن را حبابی محو شونده، یا موقعیتی خطرناک برای سرمایه گذاری می دانستند. اما گذر زمان همه چیز را ثابت کرد و مخالفان این حوزه به طرفدارانش تبدیل شدند. به طور طبیعی، با افزایش میزان تقاضا برای این دسته از دارایی ها، ارزش آن ها افزایش می یابد. این روند صعودی و سودبخش، بازار کریپتوکارنسی (ارز دیجیتال) را به موقعیتی مناسب برای سرمایه گذران آینده نگر تبدیل کرد. پس از بیت کوین هزاران ارز دیجیتال دیگر تحت عنوان آلت کوین ها، به این بازار وارد شدند. عمده ی فعالیت این ارزها بسته به یک تکنولوژی جدید به نام بلاکچین است. بلاکچین زنجیره ای از بلاک های متصل به هم است، که اطلاعات تراکنش ها را، به صورت یک دفتر کل غیر متمرکز داخل خود نگهداری می کنند. فناوری بلاکچین بستری برای ایجاد و انتشار ارزهای دیجیتال است. بزرگ ترین پول های دیجیتالی مانند اتریوم و بیت کوین هم در سیستم خود از بلاکچین استفاده می کنند.

تفاوت ارز دیجیتال با بورس

افرادی که قصد ورود به بازار ارز دیجیتال را دارند و قبلاً از بورس زخم خورده اند، به دنبال جبران ضرر خود هستند و می خواهند بدانند که آیا ارز دیجیتال هم به سرنوشت بورس دچار خواهد شد یا خیر. تفاوت عمده ای که بین این ۲ بازار است، هویت غیر متمرکز بازار رمز ارزها در برابر هویت متمرکز بازار بورس است. عدم متمرکز بودن ارز دیجیتال به منزلۀ عدم دخالت قدرت های سیاسی در آن می باشد. یعنی به طور مثال دولت ایران یا آمریکا یا هر کشور دیگری نمی تواند معاملات جهانی رمز ارزها را متوقف کند. بازار بورس هر کشور، خلاف این موضوع عمل می کند و دولت کاملاً حق دخالت در آن را دارد. با یک حرکت از سوی دولت ممکن است این بازار از این رو به آن رو بشود.

نکته ای که در هر دو بازار حائز اهمیت است؛ داشتن علم کافی سرمایه گذاری و صبر و حوصله است. باید بدانید که بازار همواره صعودی نخواهد بود و یک روند صعودی تا ابد ادامه نخواهد داشت. افراد مجرّب در این بازار روزهای تاریک و روشن زیادی را دیده اند. اما چیزی که در نهایت مهم بوده، روند کلی بازار بوده است. با این وجود با بررسی عملکرد بازار ارز دیجیتال در ۱۳ سال گذشته، می توانیم پی ببریم که این بازار همواره فرصت خوبی برای سرمایه گذاری بوده است و بسیاری از زخم خوردگان بورس را شفا داده است. اما فراموش نشود که نداشتن اطلاعات کافی در مورد این بازار، تصمیمات احساسی مانند فروش خانه یا ماشین و طمع بیش از حد، می تواند آفت سرمایه گذاری شما در هر بازاری حتی ارز دیجیتال باشد. پس با رعایت نکات حرفه ای، با چشمی باز به این بازار ورود کنید.

 

تفاوت ها و شباهت های ارز دیجیتال با پول کاغذی

پول های دیجیتالی بر خلاف پول های کاغذی (ارز فیات)، پاره یا فرسوده نمی شوند، جعل نمی شوند، عمدتا دچار تورم نمی شوند، آتش نمی گیرند و دزدیده نمی شوند. اما این دو نوع پول، اشتراکاتی هم دارند. بالاخره هر دوی آن ها پول هستند و استفاده ی مشترکی دارند. همان طور که شما می توانید با دلار یا یورو یا هر واحد پول دولتی، خرید، فروش، انتقال و سرمایه گذاری ارزی انجام دهید، با پول های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل هم می توانید! اما امنیت و سرعت و سهولت انجام این کار ها با ارز دیجیتال بسیار بالاتر است. این عوامل، باعث شده اند تا قیمت بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال، که همۀ قابلیت های فوق الذکر را دارا می باشد، چندین هزار برابر دلار آمریکا باشد. این اختلاف روز به روز بیشتر خواهد شد و ارزش دلار در برابر سایر ارزهای دیجیتال، بسیار ناچیز خواهد بود.

 

 

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

خرید و فروش ارز دیجیتال از طریق صرافی های ایرانی، مطمن تر است. زیرا به شما قابلیت دسترسی حضوری و پیگیری مشکلات از طریق پشتیبانی داده می شود. اما اگر در صرافی های خارجی حساب شما مسدود شود یا به مشکلی بر بخورد، راهی برای حل آن نیست. پس پیشنهاد ما به شما برای خرید ارز دیجیتال، استفاده از صرافی آنلاین است که دائما پاسخگوی شما می باشد.

صرافی ارز دیجیتال بیت ایمن به شما قابلیت انتقال، فروش و خرید ارز دیجیتال را می دهد. این امکان در کنار خدمات جانبی پر شمار و بی نظیری در اختیار شما قرار می گیرد. بیت ایمن به عنوان سریع ترین و امن ترین و کامل ترین  پلتفرم مبادلۀ ارز دیجیتال در ایران، در همه ی بخش های خود لوازم جلب رضایت مشتری را فراهم آورده است. امکاناتی نایاب مثل: مسابقات هفتگی پر جایزه، امکان کسب درآمد از طریق دعوت دوستان، آموزش های تلگرامی و اینستاگرامی رایگان، کیف پول رایگان ارز دیجیتال، پایین ترین کارمزد در معاملات، احراز هویت سریع و پشتیبانی آنلاین ۲۴ ساعته که به طور پیوسته آماده ی کمک به شما است. بیت ایمن دارای کامل ترین سبد ارزی فعال است که به شما امکان معاملات متنوع را می دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=350004

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر