به گزارش ایکو پرس ، دکتر حسین نجاری قائم مقام تولید ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: تا پایان سال جاری حداقل ۱۲۰هزار دستگاه موتور EF7 تولید خواهد شد .
وی موتور EF7 را دارای نقش مهم در راهبرد قوای محرکه ایران خودرو دانست و گفت: این موتور در دو حالت دوگانه سوز و بنزینی تولید می شود و با توجه با استقبال بازار و خواسته مشتریان، بیش از ۷۰ درصد آن به مدل پایه گازسوز اختصاص دارد.
نجاری با اشاره به مشارکت شبکه تامین داخلی از طراحی تا تولید این موتور، اظهار داشت: تمامی قطعات این موتور در داخل کشور تولید می شود، اما با توجه به بالا بودن سطح فناوری آن، توانمندسازی قطعه سازان برای این کار، مستلزم زمان است.
وی کسب دانش فنی قوای محرکه روز جهانی را از دستاوردهای موتور EF7 در ایران دانست و گفت : با داخلی سازی سیلندر و سر سیلندر موتور ملی، ایران خودرو توان تولید روزانه ۷۰۰ دستگاه از این نوع موتور را دارد.
قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو ،تولید این موتور در سال های ۸۹ و ۹۰ را به ترتیب ۲۵ هزار و ۶۵ هزار دستگاه ذکر کرد که بیش از ۷۰ درصد آن پایه گازسوز تولید شده است .
نجاری ، طراحی و تولید این موتور را گامی اساسی در توسعه و تکامل خودروی ملی دانست و گفت: تا کنون ۸۰ قطعه ساز داخلی در تامین قطعات این موتور همکاری می کنند.