9

وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات و حوزه اطلاعات تخصص ندارد

  • کد خبر : 356473
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۸:۲۱

نماینده مردم مشکین شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارد.

وزیر پیشنهادی در حوزه ارتباطات و حوزه اطلاعات تخصص ندارد

به گزارش افق آنلاین ، محمود عباس زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر در مخالفت با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، صبح امروز در صحن علنی مجلس طی سخنانی اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری زیر بنایی است و چهار راهی را باز می کند که همه وزارت خانه ها در بستر آن فعالیت کنند. از آموزش و پرورش و آموزش عالی گرفته تا وزارت بهداشت، اقتصاد و راه در این بستر فعالیت دارند. باید  برای همه وزارت خانه ها به صورت اعم و برای این وزارت  خانه به طور اخص از نیروهایی استفاده کنیم که دارای دو ویژگی خواستن و توانستن باشند.

وی افزود: ما برای اندازه گیری انگیزه وزیر پیشنهادی سنجه نداریم اما برای توانستن  او ملاک و سنجه داریم که تخصص و تجربه از جمله آنهاست. ایشان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارند.

این نماینده مجلس گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات فارغ التحصیل کامیپوتر  یعنی ای .تی است در حالیکه حوزه فعالیت این وزارت خانه ای. سی. تی  است. یک روز سابقه کار در این زمینه ندارد، وزارت خانه ای که همه متخصصین آن در بخش فناوری اطلاعات است و  خودش و چند اپراتور آن گردش مالی چند هزار میلیاردی دارد.

تسنیم/عباس زاده مشکینی خاطر نشان کرد: مثال این دو تخصص مانند مهندس پزشکی و پزشکی است در حالیکه متصدی این وزارت خانه باید دارای سابقه و تخصص میان رشته ای باشد. اصولا چنین فردی باید دو سال سابقه کار داشته باشد. لذا وزیری که سوار کار نباشد نمی تواند تحول و تغییر ایجاد کند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: در این وزارت خانه بیش از ۲۰ میلیارد دلار تجهیزات زیر بنایی وجود دارد و مدیریت آن، تفکر استراتژیک، تجربه و تخصص استراتژیک می خواهد. جوان گرایی درست اما شما وقتی می خواهید زیر بنای خانه خود را پایه ریزی کنید آیا آن را به فردی کم تجربه و جوان می دهید؟ وی در وزارت فرهنگ دارای فعالیت های فرهنگی بوده است و ۱۸ ماه هم در قوه قضائیه مسئولیتی در حوزه  ای تی داشته اشت.

وی در ادامه شفافیت را یکی از از مولفه های صدارت در وزارتخانه دانست و گفت: از برخی دوستان درباره مواضع ایشان در خصوص طرح صیانت مجلس پرسیدم ظاهرا به موافقان گفتید موافق هستید و به مخالفان گفتید مخالف هستید.لطفا از همین حوزه شفاف و با صراحت به این مسئله پاسخ دهید.

** انتقاد از عدم حضور وزیر پیشنهادی در شبکه های مجازی

نظری، نماینده مردم خلخال نیز در ادامه و در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات از عدم حضور آذری زبانان در کابینه گلایه کرد و گفت: ایشان در کمیسیونی می گوید با طرح صیانت موافق و در کمیسیونی دیگر می گوید مخالف است. باید در این خصوص پاسخ دهید. ایشان فردی نخبه ولی کم تجربه در حوزه وزارت ارتباطات  به این گستردگی است.

وی گفت: ایشان در اظهار نظری گفته است در شبکه های مجازی کشور و خارجی عضو نیست که یا اعتقادی به این پلت فرم ها ندارد یا به این عرصه ها وارد نمی شود که زیبنده وزیر ارتباطات نیست.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به برخی برنامه های وزیر پیشنهادی گفت: وضعیت استخدامی کارگزاران روستایی این وزارت خانه در برنامه های ایشان دیده نمی شود. لذا معتقدیم نمی تواند وضعیت ارتباطات کشور و فناوری اطلاعات را مدیریت کند زیر تجربه نداشته و  هنوز با چالش های اساسی این حوزه رو برو نشده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=356473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر