2

نیروهای معتقد به اصول باید با لیست واحد در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند.

  • کد خبر : 5474
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹

مدیر کل سابق سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای وحدت نیروهای ارزشی به کار خواهد بست افزود: نیروهای معتقد به اصول باید با لیست واحد در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند. محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت استعفاء و […]

مدیر کل سابق سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای وحدت نیروهای ارزشی به کار خواهد بست افزود: نیروهای معتقد به اصول باید با لیست واحد در انتخابات مجلس نهم شرکت کنند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت استعفاء و احتمال حضور خود در انتخابات مجلس نهم گفت: سابقه استعفای بنده از وزارت کشور تازگی ندارد، از سال گذشته این موضوع را دنبال می کردم، زیرا به گردش نخبگان اعتقاد دارم و براین باورم که باید میدان را برای  ورود  نیروهای جدید باز کرد.

وی گفت: سرانجام استعفای بنده پذیرفته شد تا در عرصه های دیگر خدمت رسان انقلاب و مردم باشم.

عباس زاده مشکینی در ادامه درباره اینکه در انتخابات مجلس نهم در کدام فهرست انتخاباتی تهران قرار خواهید گرفت اظهار داشت: هنوز زود است که درخصوص فهرست های انتخاباتی  قضاوت کنیم، البته اول باید در مورد اصل ورود به انتخابات تصمیم گرفت، اما معتقدم جریان هایی  که همواره بر اصول و آرمانهای انقلاب وعزت و اعتلای ایران اسلامی معتقد و پایبند بوده اند در رقابت انتخابات مجلس با فهرست واحد وارد عرصه بشوند موثرتر است و بنده نیز اگر کاری از دستم بر آید برای  همگرایی و هم افزایی ظرفیت های  نیروهای انقلاب انجام می دهم.

وی همچنین تصریح کرد: البته نیروهای ارزشی باید به دور از فضا سازی های سیاسی و تحمیلی  و با حسن نیت و سعه صدر و بالا بردن روحیه تحمل، فضای انتخابات را واقع بینانه تحلیل و متناسب  با فضا برای آن برنامه ریزی کنند، به تجربه اثبات شده در ادوار گذشته فهرست انتخاباتی نیروهای ارزشی و معتقد به اصول مورد استقبال مردم بخصوص مردم تهران قرار گرفته و به تعبیر دیگر در وحدت خیر بیشتری نهفته است.

مدیر کل سابق سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه باید از تجربیات انتخابات گذشته استفاده کرد، افزود: سازوکار انتخابات مجلس هشتم تجربه خوبی بود که می توان از آن استفاده کرد، البته در دو انتخابات  گذشته (شورا و مجلس) نیروهای علاقمند به گفتمان عدالت و خدمت  بیشترین همکاری و از خود گذشتگی را از خود نشان دادند، به طوری که در انتخابات مجلس هشتم  این طیف به عنوان یک ضلع مثلث ۶+۵ انصافا نقش محوری ایفا کرد و در انتخابات شوراها نیز رایحه خوش خدمت تا شب قبل از شروع رسمی تبلیغات، موضوع وحدت و ائتلاف بین اصولگرایان را دنبال کرد هر چند این تلاش به نتیجه نرسید.

مشکینی معتقد است: دولت با پیگیری گفتمان عدالت و خدمت رسانی به مردم در کارآمدی اندیشه اصولگرایی سنگ تمام گذاشته است و سرمایه های اجتماعی موجود در کشور را از قوه به فعلیت رساند و این سرمایه موثرترین آورده جریان معتقد به اصول در عرصه رقابتها است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا  امکان دارد مستقل از لیست اصولگرایان در عرصه رقابت تهران حضور یابد، گفت: اهمیت گفتمان اصولگرایی در استقلال آن تعریف می شود به عبارتی انسان اگر مستقل و بدون تعلق خاطرو پیش داوری فکر کند به اصول و اصولگرایی معتقد می شود و یا بهتر بگویم اعتقاد و پایبندی به اصول محصول تفکر مستقل است، البته اصولگرایی محدود به عضویت در چند حزب و گروه نیست، اصولگرایی یعنی پایبندی به گفتمان انقلاب اسلامی و با این تعریف اکثریت مردم ایران اصولگرا هستند چون این انقلاب با پشتوانه و انتخاب مردم به ثمر رسید.

مشکینی خاطرنشان کرد: البته واقعا نمی توانم از هم اکنون درباره  اصل حضورم و یا درمورد  فهرست انتخاباتی اظهار نظر کنم، به مرور زمان همه چیز مشخص می شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=5474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر