1

سمی مهلک برای کاهش فشار خون و نارسایی قلبی!+تصویر

  • کد خبر : 35659
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۲

محققین دانشگاه میشیگان دریافتند که دیگوکسین، عنصر موثر موجود در دیژیتال یا گیاه انگشتانه می‌تواند مکانیسم حفاظتی بدن را در برابر فشار خون و نارسایی قلبی بالا ببرد.

محققان می گویند عصاره سمی گیاه انگشتانه می‌تواند در برابر فشار خون بالا و نارسایی قلبی از بدن محافظت کند.

به گزارش سرویس علمی فناوری جام نیوز (۲۰ june)، سمی مهلک که از گیاهی سمی به دست آمده می‌تواند در درمان میلیون‌ها نفر که فشار خون بالا دارند، کمک کند.
از قرن ۱۳، بوته گیاه انگشتانه برای از بین بردن زخم‌ها استفاده می‌شد. همچنین اهالی بومی آمریکا برگ‌های خشک آن را برای درمان ورم پا، که به خاطر مشکلات قلبی بود، دم می‌کردند.

به نوشته میل آنلاین، محققین دانشگاه میشیگان دریافتند که دیگوکسین، عنصر موثر موجود در دیژیتال یا گیاه انگشتانه می‌تواند مکانیسم حفاظتی بدن را در برابر فشار خون و نارسایی قلبی بالا ببرد.
این عوارض با چاقی مرتبط می‌باشد که البته می‌توان با کاهش مصرف نمک، فعالیت بیشتر و حفظ وزن متعادل از آن جلوگیری کرد.
اکثر درمان‌های فعلی از هورمون اضافی و علائم فشار که می‌توانند منجر به فشار خون بالا و نارسایی قلبی گردند، جلوگیری می‌کنند.
اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که بدن توانایی حفظ محرک بیش از حد از طریق تولید بازدارنده‌هایی به نام پروتئین آر‌جی‌اس (RGS) را دارد.
محققین به دنبال وفق دادن داروهای قدیمی از طریق استفاده مجدد آنها در مکانیسم حفاظتی بدن می‌باشند، اتفاقی که در میان افراد مبتلا به فشار خون بالا و نارسایی قلبی به فراموشی سپرده شده بود.
دکتر اسجوگرن می‌گوید: با آزمایش هزاران دارو و مولکول‌های فعال و نقش آن در بهبود عملکرد آرجی‌اس ۲ و آرجی‌اس ۴ یک مکانیسم جدیدی را برای دیگوکسین شناسایی کرده‌ایم.
دکتر نوبیگ نیز می‌گوید: مقدار معین و کمی از دیگوکسین، ماده فعال دیژیتال‌ها و انگشتانه می‌تواند میزان آر‌جی‌اس ۲ موجود در قلب و کلیه را افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=35659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر