6

رئیس‌جمهور: بنا دارم ‌سفرهای استانی را به‌دور از هرگونه تشریفات انجام دهم/ فقر و تبعیض در ایران پسندیده نیست/ تصمیمات کارآمدتر برای رفع مشکلات می‌گیریم

  • کد خبر : 357549
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

رئیس‌جمهور گفت: بنا دارم ‌سفرهای استانی به‌دور از هرگونه تشریفات باشد و به‌صورت کاملاً کاری انجام شود تا بتوانیم به‌شکلی مؤثرتر و واقعی‌تر وضعیت بخش‌های مختلف کشور را از نزدیک مشاهده کنیم و برای رفع مشکلات، تصمیمات کارآمدتری بگیریم.

رئیس جمهور: بنا دارم ‌سفرهای استانی را به دور از هرگونه تشریفات انجام دهم/ فقر و تبعیض در ایران پسندیده نیست / تصمیمات کارآمدتر برای رفع مشکلات می‌گیریم

به گزارش افق انلاین ، رئیس جمهور پنجشنبه شب پس از ادای احترام به مقام شهدای چابهار با حضور در جمع نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) این شهر با مردم دیدار کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در این جمع مردمی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و خون مطهر شهدا بسیار توسعه یافته و در این منطقه کارهای زیادی انجام شده است، اظهار داشت: امنیتی که امروز در این منطقه شاهد هستیم، ثمره خون مطهر شهداست که امنیت آفرین است.

رئیس جمهور افزود: مدافعان امنیت کشور جانشان را در کف دست‌شان گرفته و در مقابل اشرار و تبهکاران ایستادگی کردند تا امروز مردم این منطقه در امنیت به سر ببرند. این نعمت بسیار بزرگی است که باید قدردان آن باشیم.

رئیسی با بیان اینکه یکی دیگر از نعمت‌های بزرگی که خدا به این منطقه عنایت کرده، نعمت وحدت و انسجام است، اظهار داشت: مردم در سیستان و بلوچستان با گویش‌ها و مذاهب مختلف از سنی و شیعه در کنار هم زندگی می‌کنند و همه دلبسته به انقلاب، نظام، رهبری و پیشرفت و عدالت کشور هستند.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: هر کس با قلمش، حضورش و اقداماتش بر این وحدت و انسجام بیفزاید، در جهت راهبرد جمهوری اسلامی حرکت کرده و هر کس دانسته یا نادانسته و خواسته یا ناخواسته درخلاف این جهت اقدامی کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنانش با بیان اینکه در منطقه سیستان و بلوچستان تلاش‌ها و اقدامات زیادی شده و کارهای زیاد دیگری نیز باقی مانده که باید انجام شود، تصریح کرد: در این منطقه ظرفیت‌های ارزشمند زیادی داریم. مردم دلداده به انقلاب و منابع انسانی و نیروهای جوانی که می‌توانند در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند، از سرمایه‌های بزرگ منطقه هستند.

رئیس جمهور نیروی انسانی کارآمد را ارزشمندترین سرمایه کشور و سیستان و بلوچستان دانست و خاطرنشان کرد: باید قدر این نعمت را بدانیم. یکی از راه‌های قدرشناسی از این نعمت این است که این نیروی انسانی کارآمد درجهت گره‌گشایی از زندگی مردم به کار گرفته شود. امیدواریم دولت سیزدهم بتواند ظرفیت نیروی انسانی و به ویژه نیروی انسانی جوان و کارآمد کشور را در جای مناسبی که می‌تواند نقش‌آفرین باشد، به کار بگیرد و این نیروی ارزشمند در جهت گره گشایی از زندگی مردم موثر واقع شود.

رئیسی گفت: قطعا فقر و تبعیض برای ملت عزیز ما پسندیده نیست. مردم درحالی از فقر رنج می‌برند که می‌توان شرایطی ایجاد کرد که فقر در میان مردم وجود نداشته باشد.

رئیس جمهور با سپاسگزاری از مردم برای لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه و احسان همگانی، اظهار داشت: صمیمانه از همه عزیزان در نهادها و بخش‌های مختلف، به ویژه سپاه و نیروهای بسیج، روحانیون گرامی، خواهران و برادرانی که حقیقتا در مواجهه با این ویروس منحوس و آثار و تبعات آن به کادر درمانی و مردم، فقرا و مستضعفین کمک کردند قدردانی می‌کنم.

رئیسی با بیان اینکه مساجد کانون این کمک‌ها و همدلی‌ها بوده اند، تصریح کرد: یکی از کارکردهای مسجد، علاوه بر عبادت، ایجاد رابطه خوب بین مردم است. عبادت رابطه با خداست که لازمه و زمینه آن رابطه خوب با مردم است. رابطه خوب با خدا اقتضا دارد که انسان برای رضای خدا، با مردم رابطه خوبی داشته باشد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به گله برخی از مردم از اینکه سفر رئیس جمهور و برخی اعضای دولت به سیستان و بلوچستان بدون اعلام و آمادگی قبلی بوده و لذا مردم نتوانستند از ایشان استقبال کنند، گفت: بنده بنا دارم این سفرها به دور از هرگونه تشریفات باشد و به صورت کاملا کاری انجام شود تا بتوانیم به شکلی موثرتر و واقعی‌تر وضعیت بخش‌های مختلف کشور را از نزدیک مشاهده کرده و برای رفع مشکلات، تصمیمات کارآمدتری بگیریم.

رئیس جمهور از اینکه به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا امکان دیدار حضوری و گفتگوی رو در رو با عموم مردم در این سفرها فراهم نیست، از مردم سیستان و بلوچستان عذرخواهی کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=357549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر