بازدید رئیس بنیاد مسکن کشور از شهر زلزله زده سی سخت

رئیس بنیاد مسکن کشور از شهر زلزله زده سی سخت بازدید کرد و از نزدیک در جریان ساخت و ساز واحدهای مسکونی تخریب شده این شهر قرار گرفت.

اکبر نیکزاد روز یکشنبه به همراه مهدی جودی معاون بنیاد مسکن، کیامرث حاجی زاده معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، عبدالحمید پناهی فرماندار دنا و اسماعیل باقری رئیس بنیاد مسکن استان از روند ساخت وسازها در شهر سی سخت بازدید کرد.

وی در این بازدید علاوه بر بررسی آخرین وضعیت ساخت و سازها و مشکلات فراروی آن با مردم و آسیب دیدگان از زلزله این شهر گفت و گو کرد.

نیکزاد در این بازدید گفت: بازسازی شهر زلزله سی سخت از اولویت های این نهاد است و تلاش می شود واحدهای مسکونی به موقع در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: هدف از این سفر بررسی آخرین وضعیت مناطق زلزله زده و حل مشکلات واحدهای در دست ساخت است.

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد. تاکنون بزرگترین پس لرزه آن ۴.۵ ریشتر بوده است که ظهر چهارشنبه ۶ اسفندماه شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.

۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.

۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

ایرنا