8

‌تبلیغ چند همسری در مجلس | نوروزی: نه پیامبر و نه امامان ما هیچ کدام «تک همسر» نبودند

  • کد خبر : 362187
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند ، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند،پس آن ها چگونه زندگی می کردند؟

‌تبلیغ چند همسری در مجلس | نوروزی: نه پیامبر و نه امامان ما هیچ کدام «تک همسر» نبودند

حسن نوروزی، نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم درباره لزوم بازنگری در قوانین مربوط به مهریه و جدیت مجلس یازدهم در پیگیری طرح اصلاح قانون مهریه گفت: بر اساس روایات مقدار مهریه برای زن در زمان ازدواج اگر در زمان پیامبر بررسی شود معادل رقمی حدود ۲۸ سکه در شرایط اقتصادی فعلی است و نه بیشتر.

 

وی همچنین افزود: این که یک هزار و ۵۰۰ سکه و ۲ هزار مهریه تعیین می‌شود، غیرشرعی است نتیجه آن نیز این شده است در تهران بالغ بر یک میلیون زن بالای ۳۰ سال مجرد و بدون شوهر داریم و زندگی‌های زیادی از هم پاشیده است.

این نماینده مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی درباره مخالفت مدافعان حقوق زنان با طرح اصلاح قانون مهریه و تاکید آن‌ها بر تضییع حقوق زنان با این بازنگری در قانون نیز گفت: مدافعان حقوق زنان در موضوع مهریه نه از قانون اسلام اطلاعات درستی دارند و نه از قوانین مهریه در شرع.

نوروزی با بیان این که «سیره، شیوه و منطق پیامبر و امامان ما در زندگی سالم باید الگو قرار داده شود» گفت: مهریه حضرت موسی (ع) چوپانی برای پدر خانم شان بود، حضرت شعیب (ع) گفت من دخترم را به تو می‌دهم تو ۸ سال برای چوپانی کنی، حضرت موسی (ع) داماد سرخانه هم بودند، چوپانی می‌کردند و زندگی را می‌گذراندند.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم با تاکید بر این که باید درباره قوانین ازدواج به زندگی پیامبر و امامان دقت کنیم، گفت: پیامبر اکرم چندین همسر داشتند، امامان ما هیچ کدام تک همسر نبودند، پس آن‌ها چگونه زندگی می‌کردند؟

وی ادامه داد: پیامبر زنی را به عقد شخصی در آورد و مهریه را تنها آموزش قرآن به زن قرار داد بنابراین اگر بخواهیم زندگی اسلامی داشته باشیم و فکری برای این زنان بالای ۳۰ سال دختران بی شوهر و طلاق‌های متعدد برای دریافت مهریه کنیم، باید الگو‌های دینی خود را مورد توجه قرار دهیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید در شرایط ازدواج بازنگری کنیم چرا که وضعیت تجرد و طلاق نتیجه دفاع ناآگانه از مهریه زنان است.

نوروزی با بیان این که «مهریه باید به صورت نقد در همان ابتدای عقد دریافت شود»، گفت: مهریه باید عند المطالبه باشد و بلافاصله بعد عقد پرداخت شود نه این که مهریه را نسیه در نظر بگیریم و شوهر را به زندان بیاندازیم و مردان را به کلانتری بکشیم و خانواده‌ها را از هم متلاشی کنیم.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یازدهم تاکید کرد: در حال حاضر طلاق‌ها زیاد است در برخی نقاط ۴۰ درصد ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد و برخی خانم‌ها ۴ بار ازدواج می‌کنند و طلاق می‌گیرند و مهریه می‌گیرند.

منبع: دیده بان ایران

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. .
    حسن نوروزی نماینده رباط‌کریم در مجلس گفت: نه پیغمبر و نه امامان هیچ کدام تک همسر نبودند.

    آقای نوروزی،
    پیغمبر و امامان در دوران جهالت بشر می‌زیستند که زن را مال می‌دانستند اکنون انسان‌ها متمدن شده‌اند زنان حقوق مساوی با مردان دارند.
    کی توان داد میان دو زن انصاف درست، کین چنین مرتبه مخصوص پیمبر باشد.
    زن یکی‌ مرد یکی خالق و معبود یکی، هر یک از این سه دو شد مهره به ششدر باشد.

    سرور گرامی،
    تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

  2. اینهمه شمر تو مردا هست کوره ایشون

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر