به گزارش برنا؛ اسماعیل حلالی که موفق شده است تیم امید پرسپولیس را برای اولین بار در سال‌های اخیر به صدر جدول مسابقات برساند، اظهار داشت: واقعیت این است که بار قبل هم، برنامه‌هایی برای این تیم داشتم ولی به پنجره بسته نقل و انتقالات خوردیم. البته اگر اجازه ادامه کار داده می‌شد اتفاقات خوبی می‌افتاد. درباره اتفاق اخیر هم باید بگویم ما هنوز کاری نکرده‌ایم و اتفاق خاصی نیفتاده است. هنوز کار خیلی زیادی داریم. واقعا از آن چه در ذهن دارم فاصله داریم. البته وقتی کار خوب انجام شود انتظار این است که نتیجه خوب به دست بیاید. در این ۵ ماه خیلی سخت کار کرده‌ایم. با رابطه بازیکن نیاوردیم. هنوز هم باید روی پرورش و آموزش این بچه‌ها کار زیادی انجام شود.

او ادامه داد: واقعیت این است که در ذهن خودم این بود که بتوانیم تیم امید را به قهرمانی برسانیم ولی درباره این موضوع برای اولین بار صحبت می‌کنم. تا این لحظه به هیچ کس حتی بازیکنان تیم نگفته بودم که تحت فشار هم نباشند. هدف اصلی ایجاد یک ساختار برای تاکتیک تیمی است. این که با چه استایلی بازی کنیم و بازیکنان را به شکلی پرورش بدهیم که بتوانند برنامه‌ها را اجرا کنند. در این حالت کسب عنوان هم می‌تواند اتفاق بیفتد ولی قبل از همه این‌ها باید ذهنیت بچه‌ها را نسبت به خودشان درست کنیم. این که باور کنند، می‌توانند.

سرمربی تیم امید پرسپولیس ادامه داد: ما از تیم امید سال قبل، چهار نفر را داریم. اکثرا رفتند، می‌گفتند در این جا یک لباس هم نمی‌دهند. البته در این فصل پشتیبانی خیلی خوب شد ولی خب، نفرات خوبی رفتند. مشکلات مالی که همیشه وجود داشته است و الان هم داریم و مطلب پنهانی نیست ولی از طرف باشگاه گفته‌اند که قرار است به زودی برای این بخش هم اتفاقات خوبی بیفتد.

او تاکید کرد: اما در مرحله بعد برای بستن تیم، فکر من این بود که اولویت با بچه‌های تیم جوانان باشد. به هر حال آن‌ها با وجود مشکلات زیاد، زحمت کشیده بودند. ۱۳، ۱۴ نفر را از جوانان سال قبل آوردیم. بچه‌های مستعدی هستند ولی خودشان را باور نداشتند، به نظر من، هنوز هم باید خیلی روی ذهن آن‌ها کار کنیم. بالاخره سال قبل این شرایط را داشتند که بازی‌های زیادی را باختند. الان بازی را که می‌برند باورشان نمی‌شود. همین می‌شود که در همین بازی آخر با ۴ گل پیش بودیم، یک دفعه در ۱۰ دقیقه، دو گل خوردیم.

حلالی ادامه داد: تغییر ذهن و فکر بازیکن خیلی سخت است. باور کنید خیلی سخت است ولی بخش مهمی از کار است. خیلی با بچه‌ها صحبت می‌کنیم. کار فنی را با تمرین مناسب و کار بیشتر می‌شود درست کرد ولی کار روی ذهن بازیکنان، صبر، زمان و کار زیادی طلب می‌کند و ما هنوز کارهای زیادی داریم که انجام بدهیم و بچه‌ها وقتی خودشان را کاملا باور کنند تازه آن زمان کارهای بزرگ انجام خواهند داد.

پیشکسوت فوتبال و پرسپولیس درباره ارزیابی خود از شرایط سرخپوشان ایران برای تکرار قهرمانی گفت: باید واقع‌‎بینانه به موضوع نگاه کنیم. کار خیلی سختی است ولی شدنی است اگر همه اتفاقات خوب با هم روی بدهد. از تلاش و اراده تیم گرفته تا حمایت همه جانبه باشگاه و هواداران را باید شاهد باشیم. سال قبل، با نقص در این‌ها می‌شد قهرمان شد ولی الان نه. بالاخره یکسری بازیکنان خوب جدا شدند و زمان می‌برد که بازیکنان جدید به جایگاه نفرات قبلی برسند، تازه اگر حواشی و فشارها مانع از این مساله نشود. پس هر کسی در هر جایگاهی باید هر چه در توان دارد را پای تیم بگذارد تا شرایط قهرمانی حاصل بشود.