7

یک استاد دانشگاه: تیم مذاکره‌کننده فعلی از ابتکار عمل برخوردار است

  • کد خبر : 362914
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده فعلی از ابتکار عمل برخوردار است، گفت: دولت تاکنون خوب مقاومت کرده و این روند نوعی وحشت در بین سیاستمداران غربی به وجود آورده است، به طوری که این دولت را سخت تلقی می‌کنند و معتقدند تیم مذاکره کننده فعلی از ابتکار عمل برخوردار است.

احمد بخشایش اردستانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به ابتکار عمل دولت در مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: دولت تاکنون خوب مقاومت کرده است و این روند نوعی وحشت در بین سیاستمداران غربی به وجود آورده است، به طوریکه این دولت را سخت  تلقی می‌کنند و معتقدند تیم مذاکره کننده فعلی از ابتکار عمل برخوردار است.
وی با بیان اینکه دولت قبلی در مذاکرات با تسامح و تساهل جلو رفت و برجام را امضا کرد، افزود: نتانیاهو با مشاهده این شیوه، به ترامپ دیکته کرد حال که ایرانی‌ها خوب امتیاز می‌دهند از برجام خارج شو تا ایرانیان یک بار دیگر با تو مذاکره کنند و در آمریکا این طور مطرح کن که از اوباما سیاستمدارتر هستی. ترامپ از برجام خارج شد اما با مقاومت ایران روبرو شد.
نماینده ادوار مجلس عنوان کرد: در کنار مقاومت‌هایی که کلید آن از طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس خورد، حرکت‌های خوبی مانند پیروزی‌های جبهه مقاومت در یمن رخ داد. زمانی که انصار الله توانستند اختیار مأرب را بدست بگیرند که تسلط بر این منطقه، عملا تسلط بر دو سوم این کشور را امکانپذیر کرد و اماراتی‌ها  پس از این موضوع عقب نشستند.
بخشایش اردستانی با بیان اینکه ابتکار عمل ایران در مذاکرات مربوط به آیتم‌های داخلی نیز می‌شود، افزود: ایران اخیرا یکی از اعضای اصلی سازمان همکاری شانگهای شد و با کشور‌های چین و روسیه نیز قرارداد‌های بلندمدتی بست. البته تماس‌هایی که آقای باقری با سه کشور اروپایی، روسیه و چین قبل از انجام این دور از مذاکرات داشت نیز نکته حائز اهمیتی است.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها دوست داشتند در عراق با ایران مذاکره کنند، گفت: سیاست آمریکایی‌ها اعمال فشار همراه با مذاکره است که از خوی استکباری و سلطه طلبانه سیاستمداران این کشور نشئت گرفته است.
این استاد دانشگاه با تاکید براینکه دیر وارد مذاکره شدن به مذاکرات را نیز می‌توان یکی دیگر از ابتکار عمل‌های ایران در نظر گرفت، تصریح کرد: تقویت پشتوانه‌های اقتصادی کشور نیز دست برتر را به ما در مذاکرات می‌دهد.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=362914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر