10

وقتی وزارت ارتباطات به جای حل مسئله ، صورت مسئله را پاک می کند

  • کد خبر : 364083
  • ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶

هنوز معلوم نیست چرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بجای تعریف خدمت و تعرفه گذاری بر خدماتی که طبق قانون و نظام استخدامی می بایست برای دفاتر پیشخوان دولت احصاء شود به دنبال محدود سازی خدمات در این دفاتر می باشد.

به گزارش خبرنگار افق؛ شهرام حی شاد مدیرکل دفتر نظارت برخدمات پستی و دفاتر پیشخوان وزارت ارتباطات اخیراً در بخشنامه ای فوری خطاب به مدیران کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی مناطق ده گانه کشور برممنوعیت خدماتی تحت عنوان خدمات کافی نتی توسط دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ارتباطی و فناوری اطلاعات ICT  روستایی و انجمن های ذیربط تاکید کرده است.

عدم نظارت سازمان  بر ارائه خدمات ، نبود تعرفه گذاری،، مشخص نبودن حق السهم درگاهها و عملکرد دفاتر پیشخوان دولت دلیل صدور این بخشنامه اعلام شده است.

موضوعی که بلافاصله موجب اعتراض بخش اعظمی از دفاتر پیشخوان دولت و همچنین دبیرکل کانون کشوری دفاتر پیشخوان گردید.

دبیرکل دفاتر پیشخوان دولت در برنامه گفتگوی خبری  شبکه دو سیما با موضوع دولت الکترونیک با اشاره تلویحی و همچنین در نامه ای رسمی به مدیرکل دفتر نظارت برخدمات پستی و دفاتر پیشخوان اعتراض دفاتر را نسبت به این موضوع اعلام کرد.

فلاح در نامه خود اعلام می کند که کافی نت ها تنها مجاز به ایجاد دسترسی اینترنت برای استفاده متقاضیان خود هستند که این موضوع توسط پلیس فتا نیز در حال ساماندهی است و ارائه خدمات  به متقاضیان را در راستای اهداف سازمان تنظیم مفررات می داند

برخی دفاتر پیشخوان دولت در اعتراض به این موضوع نیز اعلام می دارند: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی که متولی ماست و مسئول سروسامان دادن به ماست می بایست وظیفه حمایتی خود را به درستی ایفا کند و نه فقط در هنگام امور قهری و سلبی وارد عمل شود.

این دفاتر معتقدند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از دولت قبل بجای ایجاد ساختار منظم و نظارت درست بر عملکرد دفاتر و ایفای نقش حمایتی دائما در حال وضع قوانین سخت گیرانه و تنگ تر نمودن عرصه فعالیت برای این دفاتر هستند.

اعتقاد اکثر این دفاتر هم در این موضوع این است که کافی نت ها همان طور که از نامشان مشخص است تنها مجاز به ارائه خدمات دسترسی به اینترنت برای متقاضیان هستند و ارائه خدمات تکمیل اطلاعات و دسترسی به اطلاعات متقاضیان صرفا در اهداف دفاتر پیشخوان است چراکه در فرآیند صدور مجوز دفاتر پیشخوان چندین مرجع امنیتی اظهارنظر می نماید در حالیکه این موضوع در فرآیند صدور مجوز کافی نت ها وجود ندارد.

در واقع این دفاتر پیشخوان دولت  گله مند هستند که باید نسبت به انجام این خدمات در کافی نت ها که ازدرجه نهادنظارتی کمتری برخوردار می باشند و با اهداف دیگری ایجاد شده اند  و خواستار ایفای نقش قانونی سازمان هستند.

هنوز معلوم نیست چرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی بجای تعریف خدمت و تعرفه گذاری بر خدماتی که طبق قانون و نظام استخدامی می بایست برای دفاتر پیشخوان دولت احصاء شود به دنبال محدود سازی خدمات در این دفاتر می باشد.

دفاتر امیدوار هسنند تا با روی کار آمدن دولت جدید مردمی ، سیاست های منسوخ و قدیمی دولت سابق که بعضا در برخی موارد دچار تضاد منافع با ملت می باشد اصلاح شود و برنامه ریزی بر اساس اهداف دولت جدید که گشترش دولت الکترونیک می باشد با سرعت بیشتری روبرو شود

خیرنگار: فرناز سادات حسینی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]