1

اوضاع نابسامان دفاتر پیشخوان دولت

  • کد خبر : 379703
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۷

میزان دفاتر فعال و با سابقه ای که این روزها یا غیرفعال شده اند و یا اعلام واگذاری مجوز نموده اند ومی کنند به خوبی نمایانگر وضعیت دفاتر پیشخوان است.

pishkhan

پیشخوان دولت

به  گزارش خبرنگار افق؛ این روزها دفاتر پیشخوان خدمات دولت وبخش عمومی درگیر مشکلات فراوانی هستند .

مشکلات این دفاتر آنقدری بالاست که روز به روز بر کثرت دفاتر در حال ورشکستگی افزوده می شود و یا در گروهای با آگهی هایی مواجه خواهید شد که  این دفاتر مدام در حال واگذاری می باشند البته منظور دفاتری هستند که  با سابقه کار چندین ساله محسوب می شوند . ونه دفاتری که توسط افرادی جدیداً تاسیس شده اند که شلوغی دفاتر را دیده اند و به این امید که با ایجاد کسب و کاری خدماتی بتوانند نانی بر سر سفره خود ببرند.

وقتی خبرنگار افق پای  دردل  یکی از همین مدیران دفاتر پیشخوان دولت که سابقه چند سال  مدیریت و صاحب امتیازی را دارد و دفترش نیز از دفاتر بسیار شلوغ نشست با واقعیات بسیاری از وضعیت بهرنج این دفاتر آشنا شدیم

اولین نکته و مشکل دفاتر این موضوع است در حالیکه هر روز  اوضاع اقتصادی جامعه با تورم سنگینی مواجه است نرخ خدمات آنها از سال ۹۸ با افزایشی مواجه نشده است و حال نزدیک یکسال است که نرخ به تصویب افزایش ۳۰ درصدی رسیده اما به مرحله اجرا و ابلاغ نرسیده است.

وقتی از یکی از مدیران  دفاتر پیشخوان دولت در این خصوص سوال شد و نحوه مواجه با این معضل را جویا شدیم ؛ در پاسخ شنیدیم: افزایش سرسام آور هزینه ها برای دفاتر و ثابت بودن نرخ دریافتی از مراجعه کنندگان این روز ها موجب شده است تا دفاتر یکی پس از دیگری به ورطه نابودی کشانده شوند.

میزان دفاتر فعال و با سابقه ای که این روزها یا غیرفعال شده اند و یا اعلام واگذاری مجوز نموده اند ومی کنند به خوبی نمایانگر وضعیت دفاتر پیشخوان است.

در حالیکه وزارت ارتباطات متولی اصلی این دفاتر است متاسفانه هیچ عکس العمل مناسبی  در ارستای احقاق حقوق آنها ندارد وگویا این روزها صرفا وظیفه صدور وتمدید مجوز و به همچنین دریافت مبالغ حق السهم ناشی از این موضوع را دارد.

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران که بیش از یکسال هست حق السهم ناچیز دفاتر پیشخوان را باتاخیر فراوان به دفاتر باز می گرداندو گاها با چهارماه تاخیر که عملا ارزش مالی خود را از دست داده است.

اپراتورهای تلفن همراه نیز هر کدام ساز خود را می زنند.وقتی به تعیین تعرفه دریافت خدماتی که مستقیما به خود اپراتور بر می گردد می شود بلافاصله بدون درنگ نرخ های جدید اعمال می شود اما وقتی به حق السهم دفاتر پیشخوان می رسد می بایست منتظر تصویب و ابلاع از سوی ستاد تنظیم بازار!

خلاصه که این روزها وضعیت دفاتر پیشخوان دولت به عنوان بازوی اجرایی دولت در ارائه خدمات به مردم ؛ از وضعیت بسیار بدی برخوردار می باشد و اشتغال بیش از ۷۰ هزار نفر به صورت مستقیم در معرض نابودی است که نیازمند تدبیر فوری مسئولان برای رفع مشکلات آنهاست

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=379703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر