4

قوه قضائیه حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رود چالوس را صادر کرد

  • کد خبر : 364853
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹

رئیس کل دادگستری مازندران از صدور حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس خبر داد و گفت: بسیاری از خسارات سیل ناشی از تجاوز به حریم رودخانه‌ها بوده است.

قوه قضائیه حکم تخریب 13 ساختمان در حاشیه رود چالوس را صادر کرد

به گزارش افق نیوز به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه؛ حجت‌الاسلام اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران در خصوص حکم تخریب ۱۳ ساختمان در حاشیه رودخانه چالوس، گفت: پس از وقوع سیل در استان، مشخص شد بسیاری از این خسارات ناشی از ساخت ‌وساز‌های بی‌رویه و تجاوز به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها بوده که مسئولان قضائی استان در سال‌های اخیر بار‌ها بر اصلاح آن تأکید کرده‌اند اما با بی‌توجهی برخی نهاد‌های متولی مواجه شده است.

وی در ادامه با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضائیه مبنی بر برخورد باساخت و ساز‌های غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها گفت: ساخت و ساز در بستر رودخانه به مانعی در مسیر هدایت سیلاب‌ها تبدیل می‌شود؛ بنابراین باید همگان به قوانین پایبند بوده و اقدام خلاف قانون برای همه خط قرمز باشد.

رئیس دستگاه قضایی استان در ادامه اظهار کرد: با ورود دادستان شهرستان چالوس به این موضوع برای متجاوزان به حریم رودخانه چالوس، ۲۵ پرونده قضائی تشکیل شد که حکم تخریب ۱۳ مرکز اقامتی و تفریحی در چهارم  بهمن‌ماه سال جاری صادر  و ۷ پرونده در جریان رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران به متجاوزان حریم رودخانه‌ها هشدار داد و گفت: رودخانه چالوس از منابع مهم منطقه است و در گذشته محل رشد گونه‌های مختلف ماهی بود اما ساخت و ساز اماکن تفریحی در حاشیه این رودخانه و ورود فاضلاب سبب آلودگی این رودخانه مهم شده است.

وی افزود: به همه رستوران‌داران و افرادی که در حاشیه رودخانه چالوس مراکز تفریحی و گردشگری دارند اعلام  می‌کنیم  علاوه بر رعایت حریم رودخانه از ریختن پساب و فاضلاب در بستر این رودخانه خودداری کنند در غیر این صورت با تشکیل پرونده در محاکم قضائی این مراکز تخریب می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=364853

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر