3

حکم جنجالی دادند و استقلال را ۳ بر صفر برنده کردند!/ حسی به من می گوید پرسپولیس با اختلاف ۲ گل می برد/ می‌توانستیم ۶ تای ۵۲ را تکرار کنیم داور نگذاشت!

  • کد خبر : 366494
  • ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۲۲

یکی از خاطره انگیزترین بازیکنان دربی های پایتخت، فرشاد پیوس آقای گل سابق پرسپولیس و فوتبال ایران است.

یکی از خاطره انگیزترین بازیکنان دربی های پایتخت، فرشاد پیوس آقای گل سابق پرسپولیس و فوتبال ایران است.

حکم جنجالی دادند و استقلال را ۳ بر صفر برنده کردند!/ حسی به من می گوید پرسپولیس با اختلاف ۲ گل می برد/ می‌توانستیم ۶ تای ۵۲ را تکرار کنیم داور نگذاشت!

شماره ۱۷ اسبق پرسپولیس توانسته است ۳ گل به استقلال در دربی ها بزند هرچند خودش معتقد است ۴ گل زده است!

درآستانه بازی حساس و نفسگیر پرسپولیس و استقلال با فرشاد پیوس تماس گرفتیم و گپ زدیم. ماحصل آن را می توانید در زیر بخوانید؛

شما توانسته اید ۳ گل در دربی ها به استقلال بزنید. حالا درآستانه این بازی…

(حرف ما را قطع می کند) نه! من ۴ گل زدم اما شاید زیباترین آن را احمد ابهران داور دربی سال ۷۳ مردود اعلام کرد!

ابهران هم مدعی است که فرشاد پیوس قبل از سوت من به توپ ضربه زد؟

دیوار دفاعی صف کشید، من هم دور خیز کردم و همه سرجای خودشان ایستاده بودند و بعد … واقعا آن بازی را داور خراب کرد!

بیشتر توضیح می دهید؟

خوب به خاطر دارم سال ۱۳۷۳ بود. بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند. من و بهزاد داداش زاده ۲ گل زدیم و از استقلال جلو افتادیم. نمی دانم چرا داور با سخت گیری رضا شاهرودی را از زمین اخراج کرد. اگر شاهرودی اخراج نمی شد با احترام به همه استقلالی ها شاید می توانستیم ۶ تای سال ۵۲ را تکرار کنیم اما داور اجازه نداد. بازی را خراب کرد و حتی به جنجال کشاند. کی توانستیم یک نتیجه فوق العاده را بدست بیاوریم اما اشتباه داوری همه چیز را خراب کرد.

با توجه به اتفاقات رخ داده کمیته انضباطی مجتبی محرمی را سه سال، احمدرضا عابدزاده را دو سال، رضا شاهرودی را یک سال، فرشاد پیوس و بهزاد داداش‌زاده و امیر قلعه‌نویی و محمود فکری و صادق ورمزیار و مسعود غفوری‌های اصل را شش ماه و امیر عابدینی مدیر و محمد پنجعلی سرپرست تیم پرسپولیس و دو پزشک این تیم را نیز یک سال محروم کرد؟

بله، متأسفانه این حکم را دادند و از آن بدتر بازی را ۳ برصفر به سود استقلال اعلام کردند! واقعا روز تلخ و عجیب و غریبی بود.

و شیرین ترین خاطره شما از دربی؟

سال ۱۳۶۹ بود که با یک گل از استقلال عقب افتاده بودیم. گلرآنها احمدرضا عابدزاده بود که برای ما کُری خوانده بود ” هرکس به من گل بزند جایزه می دهم” و اتفاقا من در دقیقه ۸۳ یا ۸۴ بود که روی پاس مرحوم فریبرز مرادی به عابدزاده گل زدم اما هنوز هم رفته که جایزه ام را بیاورد!

روز تلخ و شیرین هم داشته اید! خداحافظی در دربی؟!

۲۰ تیر ۱۳۷۶ را هرگز فراموش نمی کنم. ۱۰ دقیقه بازی کردم و حتی می توانستم به استقلال هم گل بزنم اما بهزاد غلامپور به شکل عجیبی ضربه ایستگاهی ام را مهار کرد. بعد هم در دقیقه ۱۰ جای خودم را به مهدی مهدوی کیا دادم که ۱۹ یا ۲۰ ساله بود و ستاره تیم ملی شد. آن روز هواداران پرسپولیس و حتی استقلال هم برایم سنگ تمام گذاشته و تشویقم کردند. روز به قول شما تلخ و شیرینی بود که هرگز فراموش نخواهم کرد.

حالا برگردیم به دربی روز پنج شنبه! این بازی را چطور ارزیابی می کنید؟

پرسپولیس باید ببرد چون اگر برنده نشود ممکن است قهرمانی از دست برود. بنابراین پیش بینی می کنم بازی جذابی شود. پرسپولیس حمله می کند و خواه ناخواه استقلال هم به دنبال بازی خوب و محکم خواهد رفت.

نتیجه بازی چه می شود؟

یک حسی به من می گوید پرسپولیس با اختلاف ۲ گل برنده خواهد شد اما تأکید می کنم بازی بسیار سختی روبروی شاگردان گل محمدی است. استقلال خیلی سخت گل می خورد و بچه ها باید از تک موقعیت ها استفاده کنند.

پرسپولیس شیرزود تمیروف، حامد پاکدل و مهدی عبدی را به عنوان سه مهاجم تقریبا هم سطح در اختیار دارد. شما باشید کدامیک را در ترکیب می گذارید؟

من نمی دانم تاکتیک و برنامه یحیی گل محمدی در طول هفته چه بوده است. بستگی به برنامه تاکتیکی یا استراتژی بازی دارد اما هر سه مهاجمان با انگیزه ای هستند.

اگر شما بخواهید یک مهاجم معرفی کنید؟

مهدی عبدی به هر حال تجربه گلزنی در دربی را داشته و مقابل استقلال انگیزه و اعتماد به نفس لازم را دارد اما درنهایت این یحیی گل محمدی است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.

همین طور انتخاب یک بازیکن از میان رضا اسدی و کمال کامیابی نیا هافبک مورد علاقه شما سخت است؟

من همه بازیکنان پرسپولیس را دوست دارم. آن مقطع به دلیل تلاش فوق العاده و بازی های بی نقص کامیابی نیا از اسکوچیچ خواستم کمال را به تیم ملی دعوت کند. او هافبک زحمتکش و جنگنده ای است. رضا اسدی هم بازی قبلی عالی بازی کرد و انشالله هر کسی بازی کرد بهترین نمایش خودش را برای پرسپولیس ارائه دهد.

داور دربی هم مهدی سید علی شد. نظری ندارید؟

امیدوارم دربی بهترین قضاوت سید علی باشد. او تجربه کافی را دارد و انتظار همه اهالی فوتبال و هواداران دو تیم از داور این بازی بالاست. باید عادلانه و بی نقص سوت زده و اسیر جوسازی یا حواشی قبل و حین بازی نشود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366494

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر