4

زلنسکی: شاید جنگ‌جهانی سوم شروع شده باشد

  • کد خبر : 366556
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۸:۴۳

زلنسکی گفت: باید تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال شود و ما باید دفاع هوایی داشته باشیم تا بتوانیم جنگ را متوقف کنیم. ما برنامه‌ای برای بازسازی کشور بعد از جنگ داریم و هر شهروندی که خانه‌اش تخریب شده، قول بازسازی آن را می‌دهیم.

زلنسکی: شاید جنگ‌جهانی سوم شروع شده باشد

به گزارش افق نیوز ، «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، مذاکرات با روسیه را دشوار ارزیابی کرد.

زلنسکی در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی» گفت مذاکرات برای پایان دادن به درگیری‌ها با روسیه ادامه دارد اما مسیر مذاکرات دشوار است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با نگرانی‌های «جو بایدن» رئیس‌جمهور و دیگر مقام‌های آمریکا درباره احتمال شروع‌شدن جنگ جهانی سوم موافق است، گفت: «کسی نمی‌داند، شاید هم همین الان شروع شده باشد. چه فرقی دارد که جنگ جهانی سوم شروع شود وقتی که اوکراین سقوط کرده است؟ هیچکسی نمی‌داند».

به نوشته «ریانووستی» به نقل از این مصاحبه، رئیس‌جمهور اوکراین اظهار داشت: «ما از فرزندان و اموال خود دفاع می‌کنیم و شهروندان بی‌دفاعی در مقابل اشغال روسیه ایستاده‌اند. گذرگاه‌های امن امروز فعال نبودند زیرا نیروهای روسی تیراندازی را متوقف نکردند».

زلنسکی در ادامه ادعاهای ضد روسی خود افزود: «ارتش روسیه بیشتر از تلفاتش در چچن و افغانستان متحمل خسارت شده است. علی‌رغم تلاش ارتش روسیه برای ممانعت از عملیات، امروز توانستیم ۶ هزار شهروند از جمله دو هزار کودک را تخلیه کنیم».

وی ادامه داد: «باید تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال شود و ما باید دفاع هوایی داشته باشیم تا بتوانیم جنگ را متوقف کنیم. ما برنامه‌ای برای بازسازی کشور بعد از جنگ داریم و هر شهروندی که خانه‌اش تخریب شده، قول بازسازی آن را می‌دهیم».

این در حالی است که پیش از این «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید بار دیگر با درخواست کی‌یف برای برقراری منطقه پرواز ممنوع در اوکراین و همچنین تصمیم برخی کشورهای اروپایی برای ارائه جنگنده به این کشور مخالفت کرد.

منابع دیپلماتیک در سازمان ملل نیز می‌گویند رأی‌گیری شورای امنیت بر سر پیش‌نویس قطعنامه بشردوستانه روسیه درباره اوکراین روز جمعه برگزار می‌شود.

فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366556

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر