1

ادعای ترامپ درباره وقوع جنگ جهانی سوم

  • کد خبر : 381745
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که فقط او می‌تواند مانع جنگ جهانی سوم و نابودی جهان شود.

خبرگزاری «تاس» گزارش داد، او در رویداد جمع‌آوری کمک مالی جمهوری‌خواهان در کارولینای جنوبی گفت مانع جنگ جهانی سوم خواهد شد و افزود تسلیحات امروز آنقدر قدرتمند است که باعث نابودی جهان می‌شود. ترامپ ادعا کرد: مطمئن خواهم شد که اتفاق نمی‌افتد. و معتقدم تنها کسی هستم که قادر خواهد بود این کار را بکند.

او که با پرونده‌های کیفری متعدد در دادگاه مواجه است و آینده سیاسی‌اش در هاله‌ای از ابهام است، همچنین تاکید کرد اگر نوامبر آینده دوباره رئیس‌جمهور آمریکا شود، به راه‌حل صلح آمیز درباره اوکراین حتی قبل از رسیدن به دفتر بیضی (دفتر کار رئیس‌جمهور آمریکا) دست خواهد یافت.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: فوراً آن را حل خواهیم کرد و منصفانه حل خواهیم کرد نه برای یک طرف یا طرف دیگر. آن را منصفانه (برای دو طرف) حل و فصل خواهیم کرد.

ترامپ پیش‌تر هم بارها در انتقاد از سیاست‌های بایدن در قبال بحران اوکراین گفته او با اقداماتش بشر را به سوی جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد. وی همچنین مدعی است در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور در نوامبر ۲۰۲۴، یک روزه وضعیت اوکراین را حل‌وفصل خواهد کرد.

او اخیراً از احتمال عضویت کی‌یف در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتقاد کرد و گفت حتی فکر کردن به عضویت اوکراین در ناتو هم دیوانه‌کننده است. ترامپ در این خصوص گفت: اینکه گفته می‌شود ما (آمریکا) هم‌اکنون به‌سادگی در حال بررسی پیوستن اوکراین به ناتو هستیم، جنون محض است. دولت کنونی به رهبری جو بایدن، آمریکا را به جنگ جهانی سوم می‌کشاند. دولت فعلی صلاحیت ندارد و نباید خطر شروع جنگ با روسیه یا چین را به جان بخرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=381745

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر