3
لاوروف و همتای چینی تأکید کردند:

حرکت به سوی نظام جهانی عادلانه و چند قطبی/ بی فایده بودن تحریم

  • کد خبر : 366985
  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

وزیر امور خارجه روسیه و همتای چینی او بر ضرورت حرکت به سوی نظام جهانی عادلانه و چند قطبی و نیز بی فایده بودن تحریم های آمریکا علیه روسیه تأکید کردند.

حرکت به سوی نظام جهانی عادلانه و چند قطبی/ بی فایده بودن تحریم

وزیر امور خارجه روسیه و همتای چینی او بر ضرورت حرکت به سوی نظام جهانی عادلانه و چند قطبی و نیز بی فایده بودن تحریم های آمریکا علیه روسیه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر تمایل روسیه به توسعه پایدار و مستمر روابط با چین، خاطرنشان کرد که دو کشور قصد دارند به سمت نظام جهانی عادلانه و چند قطبی حرکت کنند.

لاوروف و همتای چینی همچنین بر بی فایده بودن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه روسیه تاکید کردند.

لاوروف این سخنان را در دیدار با «وانگ یی» همتای چینی خود در شهر «تونشی» در شرق این کشور ایراد کرد که قرار است فردا پنج شنبه میزبان نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان باشد.

وی در این دیدار افزود: ما علاقه مندیم که روابط مان با چین به طور پیوسته و مستمر توسعه یابد و رهبران دو کشور نیز در این خصوص توافق کرده‌اند. امروز ما اقدامات مشخصی را با هدف اطمینان از اجرای همه توافقاتی که به دست آمده است، بررسی خواهیم کرد.

لاوروف تصریح کرد: روسیه، چین و شرکای آنها با هم به سوی نظم جهانی چندقطبی و عادلانه بر اساس نتایج مرحله خطرناکی که تاریخ روابط بین‌الملل طی می‌کند، حرکت خواهند کرد.

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: ما در حال سپری کردن مرحله بسیار خطرناکی در تاریخ روابط بین الملل هستیم. من معتقدم پس از این مرحله، ویژگی‌های وضعیت بین‌المللی به‌طور چشمگیری روشن‌تر می‌شود و ما و شرکای همنظر به سوی نظم جهانی چندقطبی، عادلانه و دموکراتیک حرکت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه چین هم در این دیدار گفت: روابط روسیه و چین در برابر چالش‌های شرایطِ در حال تغییر جهان ایستادگی و مسیر صحیح خود را حفظ کرد. روابط ما با روسیه از ابتدای سال جاری در واکنش به آزمون‌های جدید مقاومت کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه هم اعلام کرد که لاوروف روند عملیات نظامی ویژه در اوکراین و مذاکرات با کی یف را به اطلاع همتای چینی خود رساند و دو طرف همچنین درباره تحولات افغانستان، برنامه هسته‌ای ایران و مسائل مربوط به شبه جزیره کره بحث و تبادل نظر کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=366985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر