4

ارائه پلتفرم خاص انجام تمام خدمات در سال آینده

  • کد خبر : 367392
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

ا نگاهی به کیفیت یادگیری آموزش در قبل از کرونا و بعد از کرونا، در می یابیم که اثربخشی تعلیم و تربیت غیرحضوری قابل مقایسه با آموزش های حضوری نیست و این مورد باید آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرنگار افق؛  عیسی زارع پور روز سه‌شنبه در نشستی با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات وزیر در ساختمان شهید رجایی، افزود: تمام خانواده هایی که فرزند دانش آموز دارند با سیستم آموزشی شاد و فضای مجازی در ارتباط هستند. ارتباط خانواده ها و آموزش و پرورش از همان دوران کودکی آغاز می‌شود تا کودکان، تحت تعلیم و تربیت نظام آموزشی قرار گیرند.

زارع پور با بیان این که معلمان و محیط مدرسه می توانند آینده انسان ها را تعیین کنند، گفت: با نگاهی به کیفیت یادگیری آموزش در قبل از کرونا و بعد از کرونا، در می یابیم که اثربخشی تعلیم و تربیت غیرحضوری قابل مقایسه با آموزش های حضوری نیست و این مورد باید آسیب شناسی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: نگرانی خانواده‌ها در خصوص حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی، منطقی است و لازم است برای جلوگیری از آسیب های پیش روی دانش آموزان، تمهیدات و پیش بینی های لازم انجام پذیرد؛ زیرا به واسطه مجازی شدن آموزش ها و حذف ارتباطات چهره به چهره در مدرسه، «ساحت تربیتی دانش آموزان» مانند سابق در مدارس اتفاق نمی افتد و ما نگران این موضوع هستیم.

وی با تأکید بر این که استفاده بیش از حد از فضای مجازی، حتی بعد از دوران پساکرونا، ممکن است سلامت جسمی دانش آموز را به خطر بیندازد، گفت: سلامت روحی و روانی دانش آموزان و شیوه زندگی جدیدی که ایجاد شده است، حتی سیاست های آموزش تلفیقی، نیاز به بازنگری دارد و لازم است فضای مجازی مدیریت شود. در این مورد، فناوری اطلاعات می تواند کمک بزرگی در حوزه ارتباطات که زیرساخت همه فعالیت هاست، به آموزش و پرورش داشته باشد.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، زارع پور با بیان این که حوزه فناوری اطلاعاتی که قبلاً زیست بوم دوم به شمار می رفت، اکنون اصل زندگی را به این فضا برده است و بدون فضای مجازی، کار و فعالیت روزمره متصور نیست، بیان کرد: در چنین شرایطی که زندگی ها به روش دیجیتال است و تغییر سبک زندگی را پیش ‌رو داریم، باید کار ویژه ای صورت گیرد و در زمینه آشنا سازی بچه ها با فضای مجازی و نحوه استفاده و آگاهی از مخاطرات آن و فرصت ها و چالش های این بستر، آموزش و پرورش می تواند نقش خاص و سازنده ای داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در تمام کشورهای پیشرفته دنیا در کنار مرورگر جست وجو، دکمه ای به نام جستجوی ایمن تعبیه شده است که در صورت نیاز دانش آموزان به جست وجو، با استفاده از این پلتفرم، فعالیت در فضایی ایمن انجام می شود و در این فضا، دسترسی به اطلاعات نامناسب، ممکن نیست.

زارع پور، با اشاره به تلاش جوانان متخصص ایرانی در ساخت پلتفرم های مناسب برای دانش آموزان و اطلاع رسانی صحیح نحوه استفاده این پلتفرم ها به اولیا، گفت: پرواضح است فضایی که به آموزش دانش‌آموزان گره می‌خورد باید کنترل و مدیریت شود و این امر باید از سوی آموزش و پرورش جدی گرفته شود. به این ترتیب که اولیا با گرفتن یک کد دستوری و یک رمز عبور و یا تهیه سیم کارتی که کد امنیت اینترنت بر روی آن تعریف شده باشد، می توانند فضای ایمن را برای فرزندانشان ایجاد کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اردیبهشت ماه سال آتی، پلتفرمی به بازار معرفی خواهد شد که در آن هر شخص، با یک بار احراز هویت، به تمامی خدمات دسترسی پیدا خواهد کرد و برای ورود به سامانه های دیگر، نیاز به احراز هویت مجدد نخواهد داشت.

خیرنگار: فرناز سادات حسینی

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=367392

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]