1

ناتو به دنبال خشونت و تغییر رژیم در سوریه است

  • کد خبر : 36945
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶

شورای به اصطلاح ملی سوریه دستورات ناتو، هیلاری کلینتون و ویلیام هیگ به ترتیب وزیران امور خارجه امریکا و انگلیس را اجرا می‌کند.

افق:(ofoghnews.ir)

تعجبی ندارد که شورای ملی سوریه دستورات افرادی را اجرا می‌کند که آن‌ها را تامین مالی می‌کنند.”

دکتر وبستر گریفین تارپلی، نویسنده و مورخ امریکایی

به گزارش پرس تی وی، یک نویسنده و مورخ امریکایی می‌گوید، ناتو به دنبال راه‌حل مسالمت‌آمیز برای حل بحران سوریه نیست و می‌خواهد به خشونت و جنگ داخلی که در نهایت به حمله مسلحانه و در پی آن به تغییر رژیم منجر می‎شود، ادامه دهد.

دکتر وبستر گریفین تارپلی، نویسنده و مورخ امریکایی در مصاحبه با پرس تی‌وی تصریح کرد: “ناتو به دنبال راه حل مسالمت آمیز برای حل مشکلات داخلی سوریه نیست، آن‌ها می‌خواهند این موضوع را زنده نگه داشته، به خشونت و جنگ‌های داخلی ادامه داده تا در نهایت بتوانند در صورت محیا شدن شرایط از آن برای تعرض، حمله مسلحانه و منطقه پرواز ممنوع و در پی آن تغییر رژیم استفاده کنند.”

تارپلی گفت، شورای به اصطلاح ملی سوریه دستورات ناتو، هیلاری کلینتون و ویلیام هیگ به ترتیب وزیران امور خارجه امریکا و انگلیس را اجرا می‌کند.

وی افزود: “تعجبی ندارد که شورای ملی سوریه دستورات افرادی را اجرا می‌کند که آن‌ها را تامین مالی می‌کنند.”

بنابر اظهارات دکتر تارپلی، طرح صلح ۶ ماده‌ای سازمان ملل که از سوی کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب مطرح شده، به هیچ وجه برای برقراری صلح در سوریه طراحی نشده است بلکه هدف از این طرح این است که شرایطی را ایجاد کند تا تغییر رژیم امکان پذیر باشد.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ تا کنون شاهد ناآرامی‌هایی بوده است. تعداد زیادی از مردم سوریه و از جمله شماری از نیروهای امنیتی این کشور در این ناآرامی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

در حالی که غرب و مخالفان سوری، دولت را مسئول کشتارها می‌دانند، دمشق خراب‌کاران، قانون‌شکنان و گروه‌های تروریستی مسلح را مسئول این ناآرامی‌ها دانسته و تاکید دارد این ناآرامی‌ها از خارج از کشور هدایت می‌‍شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=36945

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر