6

رئیسی: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی به اعتماد سیاسی ضربه زد

  • کد خبر : 369738
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰:۴۲

رئیس جمهور گفت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی شد.

رئیسی: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی به اعتماد سیاسی ضربه زد

به گزارش خبرگزاری افق، به نقل از مشرق آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ظهر امروز شنبه در گفت وگویی تلفنی ۱۲۰ دقیقه‌ای درباره راهکارهای تقویت همکاری‌های دوجانبه و همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و چالش‌های عمده جهانی از جمله امنیت غذایی و امنیت انرژی مذاکره کردند.

رئیس جمهور در این گفت وگو با اشاره به رشد چشمگیر همکاری‌های سیاسی و اقتصادی ایران با کشورهای مختلف جهان، تحریم‌های آمریکا ضد ایران را به ضرر اقتصاد جهانی به خصوص اروپا دانست.

رئیسی با اشاره به اینکه اگر نقش امنیت‌ساز جمهوری اسلامی در منطقه به خصوص مبارزه با تروریسم و حمایت تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشورها نبود امروز داعش در اروپا اعلام خلافت کرده بود، تاکید کرد راه حل مسائل منطقه در دست ملت‌ها و دولت‌های منطقه است و مداخله خارجی ضد امنیت و ثبات است.

رئیس جمهور با نفی اصالت جنگ در حل اختلافات بین کشورها و لزوم اعتمادسازی امنیتی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران آماده نقش آفرینی در پایان بخشیدن به درگیری‌ها در اوکراین و حل و فصل مسائل از طریق گفت وگوهای سیاسی است.

رئیسی همچنین با تقبیح اقدامات و مواضع غیرسازنده آمریکا و کشورهای اروپایی، اظهار داشت: صدور قطعنامه در آژانس انرژی اتمی اقدامی بحران‌ساز و با هدف ایجاد فشار علیه ملت ایران بود که موجب ضربه زدن به اعتماد سیاسی است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حصول توافق را در گرو حل و فصل کامل مسائل پادمانی و ارائه تضمین‌های لازم از جمله در قبال استمرار پایبندی معتبر طرف‌ها به توافق و تامین منافع اقتصادی ملت ایران می‌داند.

فرانسه از موضع ایران در مخالفت با عملیات نظامی برخی کشورها ضد سوریه حمایت می‌کند
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفت وگوی تلفنی با تاکید بر اهمیت نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در به ثمر رسیدن روندهای سیاسی در منطقه، تصریح کرد: فرانسه از موضع ایران مبنی بر مخالفت با عملیات نظامی برخی کشورهای منطقه ضد سوریه حمایت می‌کند.

رئیس جمهور فرانسه همچنین بر تداوم نقش‌آفرینی کشورش در مسیر به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=369738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر